- Chcę uspokoić emocje w sprawie dworca. Inwestycja nie jest zagrożona. Sprawa Kolei Dużych Prędkości też nie jest przesądzona, bowiem jej program został przyjęty rozporządzeniem Rady Ministrów i dopóki ono nie zostanie zmienione - obowiązuje - mówiła Hanna Zdanowska.
Zdanowska zapowiada, że nadal pod miastem mają szansę powstać dwa tunele jeden na potrzeby kolei konwencjonalnej, drugi do kolei aglomeracyjnej, które połączą dworzec Fabryczny z Kaliskim.
- Sieć połączeń kolejowych wokół Łodzi wynika z historii, a sięga jeszcze czasów zaborów. Musimy tę zaszłość pochodzącą jeszcze z czasów carskich przełamać - mówi Grzegorz Zieliński odpowiedzialny w magistracie za nowy dworzec.
Władze miasta stwierdziły, że na budowę dworca wyłożą z budżetu 412 mln zł, a unijne dofinansowanie do miejskiej części projektu wyniesie 251 mln zł.
Małgorzata Niewiadomska-Cudak, radna SLD dopytywała o szczegóły realizacji konwencjonalnych tuneli pod miastem. Okazało się jednak, że nie wiadomo ile będą one kosztować, nie wiadomo również kiedy mają szansę powstać (prawdopodobnie do 2020 r., wstępnie ustalono już ich przebieg - ze stacją podziemną przy Manufakturze). Dane te mają być jednak znane do kwietnia 2012 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kim jest córka Kowalewskiego? Gabriela idzie w ślady rodziców. Będzie wielką gwiazdą?
- Nowe wieści o tajemniczym ojcu dziecka Tomaszewskiej. Wygadała się bliska osoba
- Wszyscy patrzyli na wyeksponowane krągłości Romanowskiej. Projektant gwiazd ocenia
- Wspólny występ Roksany Węgiel i Kevina Mgleja w cieniu tragedii. Znamy szczegóły