Są chętni, by budować w Łodzi wielopoziomowe parkingi. Przynajmniej kilka...

Piotr Jach
Piotr Jach
Podobno potencjalni inwestorzy żywo interesowali się działką przy ul. Zachodniej 66/68. Piotr Jach
Pojawiła się realna nadzieja na budowę pierwszych w Łodzi wolnostojących wielopoziomowych parkingów w centrum Łodzi.

Ofertę przystąpienia do partnerstwa publiczno-prywatnego z łódzkim magistratem, bo w tej formule miałyby one powstać, złożyły Urzędowi Miasta Łodzi dwa podmioty. Jedna z ofert ma wskazywać trzy lokalizacje pod przyszłe parkingi, druga - cztery. W obu przypadkach chodzi też o różną liczbę miejsc postojowych.

- Oba podmioty określiły także różne kwoty rekompensat, jakie miałyby być wypłacane im przez miasto, gdyby parkingi nie przynosiły dostatecznych dochodów. Takie było założenie partnerstwa publiczno-prywatnego, mające zabezpieczyć interesy prywatnych partnerów, by nie ponosili strat na współpracy z miastem - mówi Aleksandra Hac z biura prasowego Urzędu Miasta Łodzi.

Obie oferty są teraz poddawane wnikliwej analizie, W ciągu kilku tygodni ma zapaść decyzja o ich ewentualnej akceptacji lub odrzuceniu. Bardziej prawdopodobne jest jednak, że przynajmniej jedna z nich (a może nawet obie) zostanie zaakceptowana. Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska informację o złożeniu ofert w przetargu na budowę wielopoziomowych parkingów w Łodzi skomentowała na Facebooku słowami: „ Obie wyglądają poważnie, jest wielka szansa, że tym razem wspólna inwestycja miasta i partnerów prywatnych dojdzie do skutku”.

Łódzki magistrat już od lat zapowiada budowę kubaturowych parkingów w centrum miasta i na jego obrzeżach. Ze znalezieniem inwestorów, którzy mieliby je postawić, był jednak problem. Miasto zdecydowało się na partnerstwo publiczno-prywatne, bo ta formuła jest najwygodniejsza dla gminy - nie obciąża miejskiego budżetu. Miasto oferuje grunt, na którym parkingi budują prywatni inwestorzy, którzy będą nimi potem zarządzać i pobierać opłaty parkingowe przez 30 lat. Urzędnicy wskazywali aż 17 możliwych lokalizacji na parkingi. Nie wiadomo na razie, których z nich dotyczą złożone oferty.

Dramatyczne skutki ataków laserem

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

W niektórych częściach, Łódź coraz bardziej zaczyna przypominać Ziemie Wycyckane. Odrapane, walące się kamienice, atmosfera ogólnego upadku. Obecne inwestycje przypominają trochę pudrowanie raka toczącego to miasto. Myślę, że zaniedbanie sporej części kamienic przekroczyło już możliwy do opanowania środek ciężkości, i teraz będą się walić na potęgę. I tu wkroczy nowy inwestor ze swoimi stalowo kartonowymi paskudztwami, i będzie sprzedawał gipsowe nory w cenach przyzwoitego pałacu. Czy nie o to chodzi w napędzaniu koniunktury? Tylko co zrobić z tymi, którym się na łeb to stare zawali?

Ł
Łoł
9 marca, 12:25, Gość:

Rekompensaty? No to będzie jak z autostradą Kulczyka. A poza tym zamiast na rekompensaty dla zaprzyjaźnionych firm, przeznaczmy te pieniadze na oddziały onkologiczne łódzkich szpitali. Co, dobrze mówię?

9 marca, 13:30, pacjent:

Przestańcie już z tą onkologią. Czas zająć się przyczynami powstawania nowotworów a nie dawać zarabiać koncernom farmaceutycznym.

Ich leki nie leczą raka, a tylko przedłużają życie z nim.

Dokładnie, Chemia jest w jedzeniu, wodzie glebie , powietrzu itd. To są przyczyny raka, czyli kłania się ekologia.

e
ekonomista
9 marca, 13:35, so699:

Zwężanie ulic i likwidacja mieszczących się przed przebudową ulic miejsc parkingowych. Jest to świadome działanie, aby "pewni inwestorzy" mogli zainwestować w parkingi i im się to opłacało finansowo.

9 marca, 14:54, Gość:

słuszna opinia

wiadomo mafia ZDANOWSKIEJ i kolesi w akcji

G
Gość
9 marca, 13:35, so699:

Zwężanie ulic i likwidacja mieszczących się przed przebudową ulic miejsc parkingowych. Jest to świadome działanie, aby "pewni inwestorzy" mogli zainwestować w parkingi i im się to opłacało finansowo.

słuszna opinia

s
so699

Zwężanie ulic i likwidacja mieszczących się przed przebudową ulic miejsc parkingowych. Jest to świadome działanie, aby "pewni inwestorzy" mogli zainwestować w parkingi i im się to opłacało finansowo.

G
Gość
9 marca, 13:28, Łodzianin:

To ile już lat Hanuka nas mami tymi parkingami?

no idzie w lata, czeka az sie kolejne kamienice rozleca, w imie dobra wszyskich lodzian.

p
pacjent
9 marca, 12:25, Gość:

Rekompensaty? No to będzie jak z autostradą Kulczyka. A poza tym zamiast na rekompensaty dla zaprzyjaźnionych firm, przeznaczmy te pieniadze na oddziały onkologiczne łódzkich szpitali. Co, dobrze mówię?

Przestańcie już z tą onkologią. Czas zająć się przyczynami powstawania nowotworów a nie dawać zarabiać koncernom farmaceutycznym.

Ich leki nie leczą raka, a tylko przedłużają życie z nim.

Ł
Łodzianin

To ile już lat Hanuka nas mami tymi parkingami?

t
ten

I tak to lepszy pomysł niż osławione łunerfy, którymi nie ma się kto opiekować.

m
mietek

Brawo Zdanowska!

Łódź się rozwija i pięknieje! Kierowcy bardzo dziękują Najwspanialszej Pani Prezydent za parkingi!

G
Gość

Rekompensaty? No to będzie jak z autostradą Kulczyka. A poza tym zamiast na rekompensaty dla zaprzyjaźnionych firm, przeznaczmy te pieniadze na oddziały onkologiczne łódzkich szpitali. Co, dobrze mówię?

Dodaj ogłoszenie