Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rugby w Manufakturze. Zmagania na plaży już po raz ósmy z rzędu

Bartosz Kukuć
Bartosz Kukuć
Już 6 sierpnia (sobota) fani rugby w naszym mieście, których przecież nie brakuje, spotkają się w kultowym miejscu Łodzi, czyli na rynku Manufaktury.

Już po raz ósmy z rzędu jest bowiem zielone światło od zarządcy Manufaktury do organizacji turnieju rugby na plaży.

Budowlani Rugby SA zorganizowali pierwszy turniej w 2012 roku, ale dopiero wsparcie imprezy przez sponsora zespołu ekstraligi, Bierhalle Manufaktura, spowodowało, że od 2015 roku stała się wydarzeniem cyklicznym.

Głównym organizatorem i animatorem imprezy od samego początku pozostaje niezmiennie Mirosław Żórawski (obecny dyrektor sportowy występującej w ekstralidze drużyny Master Pharm Łódź)

Siedem lat pod szyldem Bierhalle przeszło do historii i trwają poważne rozmowy nad zmianą sponsora tytularnego oraz nazwy turnieju, będzie też kilku nowych partnerów.

Ostatni weekend lipca został zarezerwowany na obchody 599. Urodzin Łodzi, więc turniej został obligatoryjnie przesunięty na kolejny weekend.

Tym samym, po raz pierwszy od ładnych kilku lat termin nie koliduje z największą plażową imprezą w Polsce - Sopot Beach Rugby. Niewiele to jednak zmienia, bowiem Budowlani Rugby SA nie wybierają się nad morze, ani też nie mają aspiracji do rozbudowania wielkości i zasięgu turnieju.

Manufaktura Beach Rugby to nadal turniej regionalny o charakterze pokazowym, w którym pewne przepisy oraz ilość zawodników dostosowana jest do wielkości plaży. Poza atrakcyjnym miejscem i sporym zainteresowaniem tłumów odwiedzających „Manu”, to właśnie wielkość boiska jest największym problemem. A niestety miejsca tego corocznie ubywa kosztem komercyjnych najemców i w tym roku trzeba będzie zagrać w poprzek plaży.

Po raz kolejny sportowe aspiracje odstawiamy jednak na bok, skupiając się na integracji regionalnego środowiska rugby oraz dobrej zabawie. Dlatego też już od 2016 roku łódzka plażówka rozgrywana jest w formule klubowej oraz amatorskiej i turniej drużyn sponsorskich ma takie samo znaczenie.

Z pewnych względów organizacyjnych w tym roku nastąpi powrót do formuły jednodniowej.

Atrakcji jednak nie zabraknie, organizatorzy będą czerpać najlepsze wzory z lat poprzednich. Zaprezentuje się młodzież rozwijającej się Akademii Rugby. Dobrym pomysłem w 2019 roku był udział zespołu Gruzji, złożonego z zawodników gruzińskich grających w obu łódzkich klubach, który mocno walczył w meczu finałowym.

Ponieważ zagranicznych zawodników nie brakuje, powstał więc pomysł turnieju międzynarodowego i stworzenia ekip opartych na graczach z Gruzji, Ukrainy, Tonga, RPA, z możliwością zaproszenia kilku zawodników z innych pobliskich klubów. Niestety, ta idea może być trudna do zrealizowania z powodu planów klubowych przed ekstraligą, której zresztą kalendarza rozgrywek do dzisiaj nie znamy.

Akcent międzynarodowy na pewno jednak będzie, ale organizatorzy liczą na udział lokalnego rywala, czyli KS Budowlani. Dochodzą nas słuchy, że zaszły tam zmiany w obsadzie trenerskiej, więc istnieje taka szansa. Dla przypomnienia: KS Budowlani Łódź zagrali w czterech pierwszych edycjach turnieju, potem jednak nie byli zainteresowani udziałem

Jeśli chodzi o turniej zespołów amatorskich, to liczy się bezpieczeństwo uczestników i dobra zabawa. Obojętnie, czy będą to cztery zespoły, jak w roku 2016, czy też rekordowe piętnaście, jak w roku 2018. Dzięki czynnemu udziałowi byłych zawodników Budowlanych, wspierających zespoły sponsorskie, dobra plażowa zabawa jest gwarantowana. Pracownicy zaprzyjaźnionych firm oraz kibice będą mogli spróbować swoich sił w ciekawej odmianie plażowego rugby.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany