Rozpoczyna się budowa przystanku kolejowego Łódź Śródmieście. Od niedzieli wielkie zmiany na ulicy Zielonej 25.04.2021

Jacek Zemła
Jacek Zemła
To ostatnie chwile z przejezdna ulicą Zieloną grzegorz gałasiński
W niedzielę - 25 kwietnia zamknięte zostaną ulice Zielona i Wólczańska. To początek wielkich zmian w komunikacji i organizacji ruchu w centrum Łodzi. U zbiegu alei Kościuszki i Zielonej rozpoczyna się budowa podziemnej stacji kolejowej Łódź Śródmieście. Roboty potrwają co najmniej dwa lata, a to oznaczać będzie poważne utrudnienia dla kierowców i pasażerów MPK.

Podziemna stacja to element tunelu średnicowego, którym pociągi dalekobieżne i aglomeracyjne maja kursować pod miastem pomiędzy Łodzią Fabryczną a Łodzią Kaliską i Żabieńcem. W tunelu powstaną dwie stacje. Łódź Polesie zlokalizowana na tyłach Manufaktury przy Ogrodach Karskiego oraz Łódź Śródmieście u zbiegu ul. Zielonej z al. Kościuszki. Budowa pierwszej z nich już trwa, a prace przy stacji Śródmieście mają się rozpocząć w najbliższych dniach. Sam tunel nie jest na razie drążony, choć wszystkie urządzenia są gotowe do rozpoczęcia prac.

O ile budowa stacji Polesie wymagała jedynie zamknięcia ulicy Ogrodowej na niewielkim odcinku, o tyle w przypadku Śródmieścia sytuacja jest bardziej skomplikowana. Stacja będzie powstawać metodą odkrywkową, czyli potrzebny jest niemal 20-metrowej głębokości wykop. Aby go zrobić, trzeba będzie zamknąć jedno z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w centrum Łodzi - alei Kościuszki i Zielonej. Na razie jednak zamknięcie obejmie tylko fragment ulicy Zielonej i Wólczańskiej. Mimo to nie obejdzie się bez utrudnień dla kierowców, pieszych i pasażerów komunikacji miejskiej.

Od niedzieli 25 kwietnia zamknięte zostaną ulice Zielona oraz Wólczańska, natomiast bez zmian przejedziemy samochodem po al. Kościuszki. W kolejnym etapie (prawdopodobnie jesienią) wyłączona zostanie także aleja Kościuszki. Dobra wiadomość jest taka, że przez cały okres budowy bez zmian kursować będą po al. Kościuszki tramwaje. Znikną natomiast na co najmniej dwa lata tramwaje z ulicy Zielonej na odcinku od POW do alei Włókniarzy i dalej aż do Zdrowia.

Zamknięta dla ruchu zostanie także ulica Wólczańska od strony północnej, czyli od Więckowskiego. Nie będzie nią można dojechać do Zielonej. Natomiast jadąc od strony południowej, czyli od Andrzeja Struga, kierowcy będą mogli skręcić w Zieloną w lewo - w kierunku ul. Gdańskiej. Ulicą Zieloną od Wólczańskiej do alei Kościuszki nie będzie nie tylko przejazdu dla aut, ale również przejścia. Piesi będą musieli okrążać to miejsce ulicą 6 Sierpnia. Zielona dla samochodów będzie również zamknięta pomiędzy aleją Kościuszki i Piotrkowską, zachowane zostanie natomiast przejście dla pieszych.

Jeszcze większe utrudnienia czekają pasażerów MPK. Od niedzieli zmienia się trasy wielu linii tramwajowych i autobusowych. Całkowicie znikną linie 1 i 13, linia 5 pojedzie z Teofilowa przez Północną, Kilińskiego do Piłsudskiego i dalej na Karolew, a w weekendy na Retkinię, linia 7 wróci na swoją normalna trasę, czyli Północna - Augustów przez Piotrkowską i Przybyszewskiego, linia 8 będzie kursowała w zwiększonej częstotliwości jako wariant A do Szczecińskiej i B do Kochanówki, linia 9 pojedzie z Olechowa na Helenówek przez Dworzec Fabryczny, Kilińskiego, Franciszkańską i Zgierską, linia 12 pojedzie objazdem przez plac Wolności jako wariant A na Radiostacje i B na Stoki, linia 14 pojedzie z Dąbrowy na rondo Lotników Lwowskich przez Przybyszewskiego i Górniak. Pozmieniają się także niektóre linie autobusowe - linia 80 w weekendy kursować będzie przez Zdrowie, linia 83 pojedzie ul. Zieloną aż do Gdańskiej i dalej na pl. Mikulskiego, linia 86 pojedzie z Retkini na plac Barlickiego w wariancie B, a w wariancie A na Dworzec Kaliski, wrócą w dni robocze wariaty A i B linii 96 - na Janów przez Piłsudskiego oraz na Widzew Stadion przez Przybyszewskiego i Niciarnianą, linia Z1 kursować będzie w zastępstwie linii 1 po ul. Kilińskiego od dworca Fabrycznego do Dworca Chojny a linia Z13 pojedzie z Dąbrowy Niższej do pętli Legionów/Włókniarzy.

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

kolejny paraliż miasta. Ciekawe w czym przeszkadzały trasy linii 14 i 86, że musiały ulec zmianie. Ani nie są po trasie remontu, ale przecież baran zarządzający planowaniem linii tramwajowych w mieście robi wszystko by odzwyczaić pasażera od komunikacji. Linia 80 na Konstantynowskiej to kolejne nieporozumienie. To ulica zakorkowana i tramwaj od Al. Włókniarzy powinien jeździć na Zdrowie. Kolejny odcinek trasy tramwaju pozbawiony komunikacji. Czy ktoś potrafi to logivznie uzasadnić?

x
x

cos czuje ze zawali sie pol Lodzi.

Dodaj ogłoszenie