Rozpocznie się dawno zapowiadana przebudowa pasażu Róży.Powstanie przejście łącząe ul. Piotrkowską z ul. Zachodnią i pl. Wolności

Piotr Jach
Piotr Jach
Jeszcze w lutym powinna się rozpocząć zapowiadana od dawna przebudowa pasażu Róży (ul. Piotrkowska 3), który zostanie połączony z podwórkiem Akademickiego Ośrodka Inicjatyw Artystycznych (ul. Zachodnia 54/56) oraz z dziedzińcem przyszłej Kamienicy Wielkich Łodzian przy pl. Wolności 2.

Prace rozpoczną się od wyburzeń starych komórek pomiędzy pasażem a podwórzem kamienicy przy pl. Wolności 2 i potrwają do wiosny przyszłego roku.

Nawierzchnia pasażu zostanie ujednolicona. Schody niwelujące różnicę poziomów gruntu zastąpi rampa. Powstaną pasy zieleni z drzewami, krzewami i różami. Drzewa mają być zabezpieczone kratami, a część z nich otrzyma iluminację. Liczne altany i pergole obrastać będą dającymi cień pnączami. Przy budynkach sąsiadujących z pasażem powstaną trzy „zielone ściany” obsadzone bluszczem. Zieleń będzie utrzymywana w dobrym stanie dzięki automatycznemu systemowi nawadniającemu. Dodatkowo chodniki będą projektowane w sposób umożliwiający odpływ wody w kierunku sąsiadujących terenów zieleni.

Wzdłuż pasażu staną 33 ławki, 10 koszy na śmieci, 8 stojaków rowerowych i 3 podświetlane gabloty informujące o wydarzeniach w mieście.

W powstałej przestrzeni zostanie ustanowiona strefa zamieszkania, dzięki czemu piesi będą mieli pierwszeństwo przed samochodami. Przez pasaż dopuszczony będzie dojazd samochodów dla mieszkańców nieruchomości położonych przy Piotrkowskiej 3, Placu Wolności 2 i ul. Zachodniej 54. Aby zapobiegać nielegalnym wjazdom, powstaną dwa automatyczne słupki drogowe chowane w posadzkę. Pilot do nich będzie w posiadaniu tylko osób upoważnionych. Przed siedzibą AOIA powstaną 3 miejsca parkingowe do tymczasowego parkowania, a w głębi pasażu 3 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

W ramach prac podziemnych wykonany będzie remont oraz naprawę kanalizacji, sieci wodnej, sieci gazowej oraz zabezpieczenie sieci grzewczej. Przebudowana zostanie także sieć elektryczna z wymianą istniejącej infrastruktury oświetleniowej.

Lekarz i położne skazani na grzywnę za zaniedbania wobec pacjentki, u której nie rozpoznano przedwczesnego porodu:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
3 lutego, 18:29, Gość:

tereska....z przodu deska,z tyłu deskaa a w głowie....mmuuuuu

3 lutego, 23:22, realista:

Chuuuuujową masz źonę. Ale i tak nieźle nam połyka.

twoja niech się podmyje bo chłopaki narzekają....

G
Gość
3 lutego, 13:25, TERESA:

CZLOWIEK JUZ NIE WIE W KTÓRĄ STRONĘ PATRZEC TERAZ TYLE CUDÓW SIĘ DZIEJE WSZYSTKO DZIĘKI PANI PREZYDENT ZDANOWSKIEJ I WSPANIAŁYM URZĘDNIKOM KTÓRZY JĄ WSPIERAJĄ JA TEŻ JĄ WSPIERAM Z CAŁĄ RODZINĄ ZNAJOMYMI Z POLSKI I ZA GRANICY ORAZ KOLEZANKAMI Z URZEDU MAMY TERAZ W LODZI PASAZ ROZY MAMY JEDNOROZCE MAMY LOTNISKO MAMY EC1 MAMY BIUROWCE MAMY NIEMIECKIE MARKETY Z NIEMIECKIMI PRZYSMAKAMI MAMY REWITALIZACJE KONCERTY SLIKNOTA I BEHEMOTA MAMY DRONY NA SYLWESTRA MAMY 200 LADOWAREK DO AUT ELEKTRYCZNYCH POMYSL GDZIE CI BEDZIE LEPIEJ NA SWIECIE TU MASZ WSZYSTKO DZIEKI PANI PREZYDENT I SRODKOM UNIJNYM OD NASZYCH WSPANIALYCH PRZYJACIOL Z ZACHODU FRANCUZOW I NIEMCOW BARDZO DZIEKUJE ZA TE CUDA KTORE WIDZE NA OCZY BEZ OKULAROW CZUJE SIE JAK NA OSTATNIM WOSP AZ MI LZY POLECIALY Z OCZU DALAM 500 ZL NA ZLOSC PISIOROM GRALISMY W TYM ROKU DLA DZIECIACZKOW AZ NIEDOWIERZAM CO JESZCZE W MOIM MIESCIE POWSTANIE WIADUKTY PALACE GALERIE MARKETY PRAWDZIWA EUROPA TU JEST A TY JAK CI NIE PASUJE TO SIE WYPROWADZ TAM GDZIE BEDZIESZ MOGL ZREC KIELBASE WIEPRZOWA CHLAC PIWSKO GANIAZC LUDZI PO ULICACH I WITAC SIE Z KOLEGAMI RZYMSKIM POZDROWIENIEM TU NIE MA DLA CIEBIE MIEJSCA NIE DAMY SIE WYGONIC Z EUROPY VBO TO NASZ DOM POZDRAWIAM MYSLACYCH TERESA ZYCZE WSZYSTKIM WSZYSTKIEDO DOBREGO ZWLASZCZA ZWOLENIKOM PO I PANI KIDAWY I WOSP SIEMA A PISIOROM ZYCZE SKISLEGO BURAKA NIECH SOBIE SAMOLOTY KUPUJA NA WOJNY MY BEDZIEMY BUDOWAC NOWE MIASTO I DOBROBYT I CHRONIC NASZYCH SEDZIOW A POD MIASTEM SADZIC DRZEWA GDZIE BEDA SOBIE ZYC W SPOKOJU DZIKI I WIEWIORKI A NIE DAMY PISIOROM POWYCINAC LASOW I BUDOWAC DZIUR W MIERZEJACH POZDRAWIAM MYSLACYCH TERESA SIEMA

Ale się najarałaś!!!

m
mietek

Brawo Zdanowska!

Łódź się rozwija i pięknieje

r
realista
3 lutego, 18:29, Gość:

tereska....z przodu deska,z tyłu deskaa a w głowie....mmuuuuu

Chuuuuujową masz źonę. Ale i tak nieźle nam połyka.

G
Gość
3 lutego, 18:30, Gość:

od nazwy...róża znaczy kupa...można walić gdzie popadnie

[wulgaryzm]

G
Gość

od nazwy...róża znaczy kupa...można walić gdzie popadnie

G
Gość

tereska....z przodu deska,z tyłu deskaa a w głowie....mmuuuuu

G
Gość

na limance powinni stare kamienice zachowac w stanie oryginalnym, tutaj ciagle sie pije po bramach I szcza po bramach a w takiej nowej to jak w perfumerii ,zadna przyjemnosc z picia

G
Gość

Powstaną... 3 miejsca parkingowe! BRAWO!

CYRK!

T
TERESA

CZLOWIEK JUZ NIE WIE W KTÓRĄ STRONĘ PATRZEC TERAZ TYLE CUDÓW SIĘ DZIEJE WSZYSTKO DZIĘKI PANI PREZYDENT ZDANOWSKIEJ I WSPANIAŁYM URZĘDNIKOM KTÓRZY JĄ WSPIERAJĄ JA TEŻ JĄ WSPIERAM Z CAŁĄ RODZINĄ ZNAJOMYMI Z POLSKI I ZA GRANICY ORAZ KOLEZANKAMI Z URZEDU MAMY TERAZ W LODZI PASAZ ROZY MAMY JEDNOROZCE MAMY LOTNISKO MAMY EC1 MAMY BIUROWCE MAMY NIEMIECKIE MARKETY Z NIEMIECKIMI PRZYSMAKAMI MAMY REWITALIZACJE KONCERTY SLIKNOTA I BEHEMOTA MAMY DRONY NA SYLWESTRA MAMY 200 LADOWAREK DO AUT ELEKTRYCZNYCH POMYSL GDZIE CI BEDZIE LEPIEJ NA SWIECIE TU MASZ WSZYSTKO DZIEKI PANI PREZYDENT I SRODKOM UNIJNYM OD NASZYCH WSPANIALYCH PRZYJACIOL Z ZACHODU FRANCUZOW I NIEMCOW BARDZO DZIEKUJE ZA TE CUDA KTORE WIDZE NA OCZY BEZ OKULAROW CZUJE SIE JAK NA OSTATNIM WOSP AZ MI LZY POLECIALY Z OCZU DALAM 500 ZL NA ZLOSC PISIOROM GRALISMY W TYM ROKU DLA DZIECIACZKOW AZ NIEDOWIERZAM CO JESZCZE W MOIM MIESCIE POWSTANIE WIADUKTY PALACE GALERIE MARKETY PRAWDZIWA EUROPA TU JEST A TY JAK CI NIE PASUJE TO SIE WYPROWADZ TAM GDZIE BEDZIESZ MOGL ZREC KIELBASE WIEPRZOWA CHLAC PIWSKO GANIAZC LUDZI PO ULICACH I WITAC SIE Z KOLEGAMI RZYMSKIM POZDROWIENIEM TU NIE MA DLA CIEBIE MIEJSCA NIE DAMY SIE WYGONIC Z EUROPY VBO TO NASZ DOM POZDRAWIAM MYSLACYCH TERESA ZYCZE WSZYSTKIM WSZYSTKIEDO DOBREGO ZWLASZCZA ZWOLENIKOM PO I PANI KIDAWY I WOSP SIEMA A PISIOROM ZYCZE SKISLEGO BURAKA NIECH SOBIE SAMOLOTY KUPUJA NA WOJNY MY BEDZIEMY BUDOWAC NOWE MIASTO I DOBROBYT I CHRONIC NASZYCH SEDZIOW A POD MIASTEM SADZIC DRZEWA GDZIE BEDA SOBIE ZYC W SPOKOJU DZIKI I WIEWIORKI A NIE DAMY PISIOROM POWYCINAC LASOW I BUDOWAC DZIUR W MIERZEJACH POZDRAWIAM MYSLACYCH TERESA SIEMA

Dodaj ogłoszenie