Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozpoczęła się przebudowa dworca Łódź Kaliska. ZDJĘCIA

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Na dworcu Kaliskim powstanie wreszcie przejście podziemne na dworzec PKS, będą nowe, wyższe perony, windy i wiaty dla podróżnych.WIĘCEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE
Na dworcu Kaliskim powstanie wreszcie przejście podziemne na dworzec PKS, będą nowe, wyższe perony, windy i wiaty dla podróżnych.WIĘCEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE
Na dworcu Kaliskim powstanie wreszcie przejście podziemne na dworzec PKS, będą nowe, wyższe perony, windy i wiaty dla podróżnych.

Na stacji Łódź Kaliska przebudowane będzie pięć peronów. Rozpoczął się demontaż starych torów i sieci trakcyjnej. Zaplanowano przejścia pod torami i kładki, które ułatwią komunikację między miastem a koleją. Rozpoczęto rozbiórkę peronów nr 4, 5 i 6 oraz torów w rejonie wiaduktu wschodniego nad al. Bandurskiego. Po zakończeniu demontażu i przygotowaniu terenu, jesienią planowany jest montaż nowego układu torowego. Budowane będą perony. Prace nie spowodują ograniczeń w ruchu pociągów.

W rejonie czynnego wiaduktu zachodniego nad al.Bandurskiego powstaną trzy 400-metrowe podwyższone perony. Perony po przeciwnej stronie, przy wiadukcie wschodnim, będą przesunięte w stronę Bandurskiego. Dla podróżnych zaprojektowano nowe wiaty i ławki. Czytelne oznakowanie oraz nowy system informacji ułatwi orientację na peronach. Zapewnione będą dogodne dojścia do dworca i komunikacji miejskiej. Zamontowane będą windy, wykonane ścieżki naprowadzające. Wymienione zostanie oświetlenie.

Nowe przejście podziemne, połączy plac przed dworcem kolejowym z dworcem autobusowym i komunikacją miejską. Dogodne dojście na perony nr 4 i 5 (przy wiadukcie wschodnim) zapewni przejście podziemne z budynku dworca. Podróżujący pociągami będą mieli również dojścia z peronów do przystanków komunikacji miejskiej przy al. Bandurskiego i al. Włókniarzy.

W ramach projektu dotychczasowe urządzenia sterowania ruchem zostaną zastąpione komputerowymi. Zmodernizowanych zostanie 15 km torów i 47 rozjazdów oraz sieć trakcyjna. Zadanie w całości finansowane jest z budżetu państwa. Prace zaplanowano w latach 2019 - 2022. Roboty budowlane zakończą się do października 2022 roku. Wartość inwestycji to 337 mln zł netto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany