Rozpoczął się plebiscyt na Turystyczną Ikonę Łodzi. W pierwszym etapie można zgłaszać propozycje

Piotr Jach
Piotr Jach
Zaktualizowano 
Czy Ikoną Turystyczną Łodzi mogłaby zostać EC1? Pewnie nie zabraknie jej wśród nominacji... Krzysztof Szymczak
Urzędnicy łódzkiego ratusza mają nowy pomysł na promocję miasta jako atrakcji turystycznej. Na internetowej platformie Vox Populi (vox.uml.lodz.p) rozpoczął się właśnie plebiscyt na Turystyczną Ikonę Łodzi.

- Przez dwa tygodnie można zgłaszać propozycje miejsc, budynków, parków, skwerów, ulic, instytucji kultury czy nawet wydarzeń kulturalnych lub festiwali odbywających się w mieście, które na miano takiej ikony zasługują - mówi wiceprezydent Łodzi Krzysztof Piątkowski. - Po dwóch tygodniach, gdy zbierzemy wszystkie propozycje, na Vox Populi rozpocznie się trwające kolejne dwa tygodnie głosowanie.

Nagrodą dla zwycięzcy (zarządcy danego obiektu lub organizatora wydarzenia) ma być kampania wizerunkowa wybranej Turystycznej Ikony Łodzi o wartości 50 tys. zł. Za organizację projektu odpowiadać będzie Łódzka Organizacja Turystyczna oraz Biuro Promocji i Nowych Mediów UMŁ.

- Liczymy na głosy łodzian, ale będziemy też zachęcać turystów odwiedzających Łódzką Informację Turystyczną do oddania swoich głosów - dodaje Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej. - Chcemy, żeby ta atrakcja wybrana Turystyczną Ikoną Łodzi przyciągnęła do miasta nowe rzesze turystów.

Szef ŁOT podkreślił, że Łódź w ciągu kilku minionych lat dokonała milowego kroku, jeśli idzie o zdobywanie turystycznego rynku. W 2018 r. po raz pierwszy w historii miasto odwiedziło milion gości.

- Widząc statystyki obłożeń w hotelach, w tym roku spodziewamy się jeszcze lepszego wyniku - mówi Koralewski, przypominając, że w 2009 r w Łodzi działało tylko 16 hoteli zapewniających rocznie 625 tys. noclegów.

Obecnie są 33 i udzielają ich nieco ponad 1,2 miliona. 10 lat temu przychody z turystyki wyniosły 277 mln zł, w roku ubiegłym już 677 mln zł.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie