Prace rozpoczęły się w okolicach Wodzinka i ekipy posuwają się na południe. Jak deklaruje wykonawca, firma Budimex, do końca maja zostanie ułożony pierwszy odcinek o długości ok. 10 km na jezdni zachodniej.
- Technologia układania tego rodzaju nawierzchni całkowicie różni się od tej stosowanej w budowie nawierzchni bitumicznych. Na specjalnie przygotowaną podbudowę, potężne maszyny - rozkładarki układają 30 centymetrową warstwę betonu na całej szerokości przyszłej jezdni, który jest specjalnie wzmacniany - wyjaśnia Maciej Zalewski z łódzkiego oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Au tostrad.
Następnie beton ,,dojrzewa”, przez około miesiąc. W tym czasie specjalnymi stalowymi szczotkami szoruje się nawierzchnię, poprawiając jej szorstkość, a tym samym przyczepność przyszłej drogi. Następnie ta betonowa ,,wstęga” jest nacinana do pewnej głębokości, aby powstały naturalne dylatacje, które trzeba uszczelnić.
Wykonawca zapewnia, że do końca roku jezdnia zachodnia, czyli blisko 16-kilometrowy odcinek między węzłem Tuszyn i węzłem Piotrków Trybunalski Zachód, będzie gotowa.
Z Gwiazdami - Marek Kaliszuk - zapowiedź
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?