Władze Łodzi zdecydowały się na taki krok, gdyż przesunięcie terminu jednej z inwestycji będzie oznaczać rezygnację z wielomilionowych dotacji unijnych.
- Byłoby nieodpowiedzialnością wstrzymywanie tych inwestycji. Zdaję sobie sprawę, że będą utrudnienia i Łódź będzie jednym wielkim placem budowy - mówi Krzysztof Pacholski, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu. Na budowę trasy W-Z Łódź ma otrzymać 236 mln zł unijnej dotacji. Miasto dołoży drugie tyle. Za tę kwotę ma powstać m.in. półkilometrowy tunel na al. Piłsudskiego przy placu Zwycięstwa (w ten sposób na powierzchni powstałby duży plac do organizacji imprez). Prace zostały zaplanowane na lata 2011 - 2013.
- Gdy będziemy mieli harmonogram prac w rejonie dworca Fabrycznego i wiedzę, czy będą one prowadzone metodą odkrywkową czy górniczą, będziemy mogli dostosować do nich plany przebudowy trasy W-Z - mówi Joanna Wasilewska - Kłąb, zastępca dyr. ZDiT ds. inwestycji. - W czasie największego nasilenia prac w rejonie dworca Fabrycznego roboty na al. Piłsudskiego- al. Mickiewicza mogłyby być prowadzone od dworca Kaliskiego na Retkinię i od dworca Widzew na Janów i Olechów
Przebudowa dworca Fabrycznego i trasy W-Z to jednak nie wszystko. Na ten sam czas miasto zaplanowało budowę trasy Górna (193 mln zł unijnej dotacji) i przystanków Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?