Rozebrali wiadukt, pociągi się spóźniają...

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Zaktualizowano 
Połowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Łódzką w Zgierzu zniknęła z powierzchni ziemi. Zdjęto kratownicę podtrzymującą tor w kierunku Łodzi, rozebrano sieć trakcyjną. Trwa wymiana szyn i podkładów na całym odcinku pomiędzy Zgierzem a Łodzią Żabieniec. Pociągi kursują po jednym torze, a na samym Żabieńcu jadą torem dodatkowym, ze zmniejszoną prędkością. To wszystko powoduje, że podróże ze Zgierza do Łodzi stały się problemem.

– Właściwie nie ma dnia, żeby pociąg, którym jeżdżę każdego dnia na Dąbrowę nie był spóźniony 15-20 minut – mówi Andrzej Stanisławski, mieszkaniec Zgierza. – Już z Łowicza przyjeżdża kilka minut po czasie, a potem najczęściej stoi w Zgierzu kolejne minuty i czeka na inne pociągi jadące od strony Łodzi. W rezultacie musiałem zacząć jeździć wcześniejszym pociągiem, bo spóźniałem się do pracy.

Niestety, remont toru na tak długim odcinku (ze Zgierza na Żabieniec jest 6 kilometrów) potrwa jeszcze co najmniej pół roku. W tym czasie podróżujący pociągami muszą liczyć się z utrudnieniami i niepunktualnym kursowaniem składów. To bardzo ruchliwy odcinek, a wszystkie pociągi muszą zmieścić się na jednym torze.

Jeszcze większe kłopoty czekać będą pasażerów w przyszłym roku, gdy ruszy remont linii Zgierz - Ozorków. Jest tam jeden tor, co oznacza, że konieczne będzie wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej. Kolej zamierza fragmentami remontować całą linię do Kutna. Podzielono ją na odcinki Zgierz – Ozorków, Ozorków – Łęczyca i Łęczyca – Kutno. Cała trasa Łódź Kaliska - Kutno ma być przebudowana do końca 2023 roku. Po zakończeniu wszystkich prac podróż z Łodzi do Kutna skróci się o ok. 15 minut. W planach są nowe, wyposażone w samoczynne półrogatki przejazdy, zmodernizowane zostaną także mosty i wiadukty. Na stacji w Zgierzu oraz na obecnym przystanku Zgierz Północ powstaną przejścia pod torami, dobudowana ma być dodatkowa mijanka.

polecane: Komentarze ze sztabów wyborczych po ogłoszeniu wyników sondażowych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Czy do Kutna będą w końcu 2 tory?

m
mietek

Brawo Zdanowska!

Łódź się rozwija i pięknieje

.
4 października, 11:09, Kierowca MPK1:

No trudno. Bez remontów nie będzie lepiej i trzeba się uzbroić w cierpliwość. Na pocieszenie jest to że PKP wreszcie się wzięło do roboty, ale to wszystko dzięki temu że wybudowano Fabryczny i teraz zaczynają tunel bo w konsekwencji to bardziej obciąży linie podmiejskie remont był konieczny, ale prawdziwy problem będzie jak będą tory kolejowe przeprowadzać z tunelu przez ale. Włókniarzy i podłączać do Kaliskiej i Żabieńca. Pozdrawiam

4 października, 11:21, Łodzianin:

Żadnego problemu nie będzie, gdyż tunel zostanie wyciągany za al. Włókniarzy, kierunek Kaliska okolice ulicy Drewnowska Srebrzyńska, natomiast w drugą stronę ogródki działkowe przy Drewnowskiej. Żadnej kolizji z ulicą Włókniarzy

Poszukaj w necie prezentacji/filmu jak projekt wygląda. Wpisz PKP tunel Łódź. A wszystko będzie jasne.

K
Kierowca MPK1
4 października, 11:09, Kierowca MPK1:

No trudno. Bez remontów nie będzie lepiej i trzeba się uzbroić w cierpliwość. Na pocieszenie jest to że PKP wreszcie się wzięło do roboty, ale to wszystko dzięki temu że wybudowano Fabryczny i teraz zaczynają tunel bo w konsekwencji to bardziej obciąży linie podmiejskie remont był konieczny, ale prawdziwy problem będzie jak będą tory kolejowe przeprowadzać z tunelu przez ale. Włókniarzy i podłączać do Kaliskiej i Żabieńca. Pozdrawiam

4 października, 11:21, Łodzianin:

Żadnego problemu nie będzie, gdyż tunel zostanie wyciągany za al. Włókniarzy, kierunek Kaliska okolice ulicy Drewnowska Srebrzyńska, natomiast w drugą stronę ogródki działkowe przy Drewnowskiej. Żadnej kolizji z ulicą Włókniarzy

Dzięki za sprostowanie. Z rysunków i prezentacji wyglądało to inaczej, ale obym się mylił. Zobaczymy w realizacji jak to wyjdzie. Dzięki i pozdrawiam

Ł
Łodzianin
4 października, 11:09, Kierowca MPK1:

No trudno. Bez remontów nie będzie lepiej i trzeba się uzbroić w cierpliwość. Na pocieszenie jest to że PKP wreszcie się wzięło do roboty, ale to wszystko dzięki temu że wybudowano Fabryczny i teraz zaczynają tunel bo w konsekwencji to bardziej obciąży linie podmiejskie remont był konieczny, ale prawdziwy problem będzie jak będą tory kolejowe przeprowadzać z tunelu przez ale. Włókniarzy i podłączać do Kaliskiej i Żabieńca. Pozdrawiam

Żadnego problemu nie będzie, gdyż tunel zostanie wyciągany za al. Włókniarzy, kierunek Kaliska okolice ulicy Drewnowska Srebrzyńska, natomiast w drugą stronę ogródki działkowe przy Drewnowskiej. Żadnej kolizji z ulicą Włókniarzy

K
Kierowca MPK1

No trudno. Bez remontów nie będzie lepiej i trzeba się uzbroić w cierpliwość. Na pocieszenie jest to że PKP wreszcie się wzięło do roboty, ale to wszystko dzięki temu że wybudowano Fabryczny i teraz zaczynają tunel bo w konsekwencji to bardziej obciąży linie podmiejskie remont był konieczny, ale prawdziwy problem będzie jak będą tory kolejowe przeprowadzać z tunelu przez ale. Włókniarzy i podłączać do Kaliskiej i Żabieńca. Pozdrawiam

Dodaj ogłoszenie