Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Remont ulicy Zamkowej w Pabianicach będzie opóźniony! Jak zmienią się Pabianice? Przeczytaj

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Powodem opóźnienia jest koronawirus

Przesunięty termin z powodu wirusa

Z powodu epidemii koronawirusa wielkiej modernizacji linii tramwajowej numer 41 w Pabianicach i Ksawerowie nie uda się ukończyć w terminie. Pierwotnie przebudowa głównej ulicy Pabianic wraz z torowiskiem, także w Ksawerowie, miała potrwać do września 2021 roku. Teraz mówi się o nawet 4 miesiącach opóźnienia, co przedłużyłoby prace do 2022 roku.

- Wykonawca może mieć problem z dostępem do różnych instytucji, od których musi uzyskiwać pewne pozwolenia. Problem wystąpił także z dostępnością do pewnych materiałów, np. do podstacji, które drogą morską sprowadzane są z zagranicy. Opóźni to prace o 2-4 miesiące – powiedział Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic.

Zadeklarował także, że jeszcze w maju ma ruszyć kolejny etap prac. W poprzednim torowisko zostało zdemontowane w Ksawerowie. Teraz przyszła pora na demontaż torowiska z ul. Zamkowej.

Etapy prac

Najpierw torowisko zostało zdemontowane z tych odcinków pabianickich ulic, na których jest wydzielone, czyli biegnie obok jezdni. To odcinek ul. Warszawskiej od pętli Duży Skręt do granic miasta, pomiędzy ulicami Sikorskiego a Rzgowską, a także wzdłuż ul. Łaskiej oraz w Ksawerowie.

Teraz prace rozbiórkowe mają przenieść się do centrum Pabianic. Będą etapowane.

Jak zmienią się Pabianice?

Główna ulica Pabianic, czyli ulica Zamkowa-Stary Rynek-Warszawska zyska nową jezdnię, która będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Po środku znajdzie się wspólny pas autobusowo - tramwajowy (w ulicach Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej).

Z ul. Zamkowej zostanie zerwana stara kostka brukowa, na którą narzekają kierowcy. Na przystankach pojawią się tablice elektroniczne, które poinformują pasażerów o aktualnym czasie przyjazdu autobusu lub tramwaju.

Wzdłuż ulicy Zamkowej i Stary Rynek wybudowana zostanie asfaltowa droga rowerowa.

Przebudowana będzie także pętla tramwajowa przy ul. Wiejskiej, a w okolicy pętli Duży Skręt powstanie parking rowerowy. Na skrzyżowaniach wprowadzony zostanie priorytet przejazdu dla tramwajów. Modernizacja linii tramwajowej numer 41 ma pochłonąć ponad 173 mln zł, w tym blisko 100 mln zł dofinansowań.

Oglądaj nasze studio wyborcze. Start w niedzielę o g. 21:45

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie