Tymczasem teraz PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że peron 3 zostanie uruchomiony dopiero w listopadzie. W tym samym terminie pociągi mają pojawić się przy peronach 4 i 5 (od strony alei Włókniarzy) a do ruchu zostanie udostępniony kolejowy wiadukt wschodni nad ul. Bandurskiego i przejście podziemne z budynku dworca PKP w kierunku dworca PKS. Jest to jednak uzależnione od zakończenia prac montażowych urządzeń sterowania ruchem, które wciąż trwają.
Na razie do wsiadania i wysiadania podróżnych dostępny jest peron 1 i połowa peronu 2 (jeden tor). To mocno komplikuje ruch pociągów, a szczególnie przesiadanie się, bo nie ma gdzie przyjąć jednocześnie kilku składów. Z tego powodu nie docierają tu w ogóle pociągi Intercity, a część pociągów ŁKA omija Kaliski i kieruje się od strony Pabianic na Chojny, a od strony Zgierza na Widzew przez Marysin. Nie jest to dobre rozwiązanie dla pasażerów, którzy wywożeni są na peryferyjne stacje, zamiast móc wysiąść i wsiąść na Łodzi Kaliskiej.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?