Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont al. Śmigłego-Rydza nie zakończy się w terminie! Kiedy wróci tramwaj? ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Grzegorz Gałasiński
22 października miał zakończyć się trwający od 2018 roku remont al. Śmigłego - Rydza od skrzyżowania marszałków do ul. Przybyszewskiego. Urzędnicy deklarowali od miesięcy, że termin zostanie dotrzymany. Ale tak się nie stanie.

Urzędnicy Zarządu Inwestycji Miejskich od miesięcy powtarzali, że remont al. Śmigłego - Rydza od skrzyżowania marszałków do ul. Przybyszewskiego zakończy się 22 października. Termin zbliżał się, miasto nie zapowiadało zakończenia robót ani zmian organizacji ruchu i MPK. Okazuje się bowiem, że termin ten jest już nieaktualny.

Najpierw, po zadaniu szczegółowych pytań, Małgorzata Loeffler (rzecznik ZiM) odpisała nam: "Trwają procedury odbiorowe. Przygotowujemy się do otwarcia alei pod koniec tego tygodnia".

Temat drążyliśmy i udało się poznać konkretne terminy. Okazuje się, że remont nie jest skończony, a ulica ma być oddawana do użytku etapami, chociaż nie odpowiedziano nam na pytanie, co jeszcze pozostało do zrobienia. Ostatnio brakowało tu m.in. asfaltu na fragmencie drogi rowerowej, asfaltu na samej alei od ul. Przybyszewskiego, fragmentu torowiska, nie mówiąc już o pracach wykończeniowych.

Od poniedziałku (25 października) kierowcy pojechać mają obiema nitkami na całej długości remontowanej ulicy - także od ul. Milionowej do ul. Przybyszewskiego. Od 2 listopada na torowisku pojawi się tramwaj - na swoją stałą trasę wróci linia numer 14. Razem z nim wspólnym pasem pojadą autobusy linii 55, 70, 75, 96 i Z13.

- Linia 75 będzie miała dodatkowo nową trasę na jednym z odcinków – autobusy jadąc w stronę trasy WZ pojadą ul. Milionową i Przędzalnianą - informuje Małgorzata Loeffler z ZiM.

To jednej z najdłużej trwających i najbardziej opóźnionych drogowych remontów, który wzbudza mnóstwo emocji. Remont alei ruszył w sierpniu 2018 roku i pierwotnie ulica miała być gotowa w czerwcu 2020 r. Termin zakończenia wciąż był przekładany i tak prace trwają już ponad 3 lata. Powodami opóźnień były m.in. wadliwy grunt pod torowiskiem, który należało wymienić czy odkrycie fundamentów starych kamienic. Z kolei okoliczni mieszkańcy zarzucali miastu m.in. zbyt małą liczbę robotników i zbyt wolne tempo prowadzonych robót.

Koszt inwestycji to blisko 100 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany