Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, możemy żądać: naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub – gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. Wybór należy do nas. Jeżeli sprzedawca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie (np. zamiast wymiany – naprawę).
Życzenia na urodziny, wierszyki urodzinowe
Przypominamy też, że na rozpatrzenie reklamacji sprzedawca ma 14 dni. W tym czasie musimy dostać pisemną odpowiedź. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna, a zatem nasze żądanie musi być spełnione.
Ale warto też wiedzieć, że zwrot zakupionego produktu, który po prostu nam się nie podoba – zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Gdy oferuje możliwość zwrotu towaru, sam określa warunki. Może żądać np. dołączenia opakowania, metek. W zamian może zaproponować konsumentowi m.in. zwrot gotówki, wymianę czy bon na zakupy w tej samej sieci.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Hanna Gucwińska nie doczekała się dzieci. Jej wyznanie wyciska łzy z oczu
- Ewa Gawryluk przysłoniła walory zaledwie siateczką. Dalibyście jej 56 lat? [ZDJĘCIA]
- Opozda podjęła decyzję w sprawie Vincenta. Królikowski nie ma tu nic do gadania
- Ostrzegamy: Daniel Martyniuk znowu "śpiewa". Ekspertka wysyła go na oddział