Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklamacja towaru z wyprzedaży - to możliwe

(kz)
Towary kupione na powszechnych obecnie wyprzedażach także podlegają reklamacji. Na jej zgłoszenie mamy dwa lata od zakupu. Reklamację składamy w sklepie, w którym zrobiliśmy zakupy. Najlepiej na piśmie. Przedsiębiorca nie może odmówić przyjęcia reklamacji. Warto pamiętać, że kupując rzeczy na wyprzedaży, z ekspozycji lub w promocji – mamy takie same prawa, co w przypadku zakupu po cenie regularnej.

Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, możemy żądać: naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub – gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. Wybór należy do nas. Jeżeli sprzedawca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie (np. zamiast wymiany – naprawę).

Życzenia na urodziny, wierszyki urodzinowe

Przypominamy też, że na rozpatrzenie reklamacji sprzedawca ma 14 dni. W tym czasie musimy dostać pisemną odpowiedź. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna, a zatem nasze żądanie musi być spełnione.
Ale warto też wiedzieć, że zwrot zakupionego produktu, który po prostu nam się nie podoba – zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Gdy oferuje możliwość zwrotu towaru, sam określa warunki. Może żądać np. dołączenia opakowania, metek. W zamian może zaproponować konsumentowi m.in. zwrot gotówki, wymianę czy bon na zakupy w tej samej sieci.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany