Rośnie wiadukt w ulicy Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu
Budowa wiaduktu nad torami w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej wygląda coraz lepiej. Prace wkroczyły w etap, który jest widoczny z poziomu ulicy, zarówno od strony Śródmieścia, jak i Dzierzkowa. Mieszkańcy obu części miasta czekają na finisz i przywrócenie połączenia, stąd zainteresowanie postępem robót. Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji obie płyty południowego wiaduktu są już zabetonowane. To na nich później będzie układany asfalt jezdni oraz chodniki dla pieszych. Ale do tego droga jeszcze daleka. Póki co trwają prace przy tak zwanym sprężaniu konstrukcji żelbetowej, co ma sprawić, iż będzie ona bardziej wytrzymała i odporna na naprężenia.
Wkrótce na plac budowy zostaną dostarczone belki wiaduktu, które połączą te dwie płyty ze sobą. Montaż belek nad torami kolejowymi będzie odbywał się za pomocą dźwigu. Nie będzie tam rusztowań
- informuje Dawid Puton, rzecznik prasowy miejskiego zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Budują dwa wiadukty nad torami w Radomiu
Jak pisaliśmy nad torami kolejowej linii numer 8 zostaną wybudowane dwa wiadukty. Takie rozwiązanie było już zastosowane przy budowie przeprawy nad torami w ciągu alei Wojska Polskiego czy ulicy Żółkiewskiego w Radomiu. I teraz wykonawca prac pracuje także na budową drugiego, północnego wiaduktu. Jak przekazuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji stoją już filary obiektu. Są przygotowywane kolejne zbrojenia, trwają roboty ziemne, a w rejonie wlotu ulic Średniej i Metalowej stawiane są krawężniki i obrzeża oraz układane chodniki, a miejscami - także nawierzchnia bitumiczna na jezdni. Widać poza tym przebieg nowej jezdni, która połączy te dwie wspomniane ulice, przebiegając równolegle do południowego wiaduktu.
Zobacz też:
Nowy wiadukt w Radomiu za ponad 130 milionów złotych
Prace przy budowie rozpoczęły się jesienią 2023 roku. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji informuje, na jakim etapie teraz jest budowa wiaduktów w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Jak pisaliśmy w miejsce starego staną dwa wiadukty, którymi przejedziemy nad torami kolejowej linii numer 8. Takie rozwiązanie było już zastosowane przy budowie przeprawy nad torami w ciągu alei Wojska Polskiego czy ulicy Żółkiewskiego w Radomiu.
Jak już wcześniej informowaliśmy, nowa przeprawa nad torami będzie składała się z dwóch równoległych wiaduktów, podobnie jak jest to na przykład na ulicy Żółkiewskiego czy na alei Wojska Polskiego.
Całe zadanie będzie kosztowało ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji ma nastąpić latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej.
Pismak przeciwko oszustom - fałszywe strony lotniska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?