- Harmonogram szczegółowy jest niezatwierdzony. Łódź nie jest głównym konsorcjantem tego przedsięwzięcia, tylko PKP PLK. Prosiliśmy o ustalenie tego harmonogramu, ale otrzymaliśmy odpowiedź że potrzebują na to więcej czasu - ze względu na konieczność podjęcia decyzji technologicznych. Mam nadzieję, że na kolejnej sesji będę mógł przedstawić harmonogram albo
wyjaśnienia dlaczego go jeszcze nie ma przedstawione przez PKP - mówi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi.
Głównym powodem opóźnień ma być brak ostatecznej decyzji co do zakresu prac na dworcu - czy pod Łodzią w przyszłości będą biec dwa, czy jeden tunel (w każdym mieściłyby się po dwa tory kolejowe) - PKP zapewnia, że nawet tylko kolej konwencjonalna zapewni takie "obciążenie" ruchem, że budowa dwóch tuneli byłaby opłacalna.
- Mówicie, że się staracie. Ale to za mało. Chciałbym wiedzieć, czy kopiemy basen czy dworzec - mówi Władysław Skwarka, przewodniczący klubu radnych SLD.
- Te opowieści o dziurze pełnej wody - czy to jest atmosfera, która pomaga tworzyć największy w Polsce projekt inwestycyjny? Chyba, że chcemy wywołać zagrożenia, których nie ma - ripostował wiceprezydent.
"Budowa dworca Łódź Fabryczna. Największa dziura w Łodzi [ZDJĘCIA]"
Stępień powiedział, że ma projekt harmonogramu budowy dworca, ale go nie przedstawi, bo nie jest on dokumentem oficjalnym. Wywołało to sporą awanturę - radni opozycji domagali się opinii prawnej, biuro prawne UMŁ stwierdziło, że da ją na piśmie jak przeanalizuje dokumenty, które są w ZDiT, ale nie mogą być przewiezione do urzędu bo są bardzo obszerne i nikt ich jeszcze nie skompletował. W takiej sytuacji radni zdecydowali, że powrócą do sprawy harmonogramu pod koniec sesji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?