Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rada Miejska: Kolejne udogodnienia dla rowerzystów w Łodzi

(msm)
Rower jest coraz popularniejszym w Łodzi środkiem transportu. Zdjęcie z czerwcowej Masy Krytycznej.
Rower jest coraz popularniejszym w Łodzi środkiem transportu. Zdjęcie z czerwcowej Masy Krytycznej. Paweł Łacheta
Rowerzyści w Łodzi mogą liczyć na kolejne udogodnienia. Magistrat planuje wybudowanie obwodnicy rowerowej Łodzi, monitoringu na ścieżkach rowerowych, a nawet poszerzenia właśnie wybudowanej drogi rowerowej na Widzew. Dyskusja o "rozwoju infrastruktury rowerowej na sesji trwała dwie godziny).

- Sceptycy budowania dróg rowerowych niech spojrzą na drogę rowerową na Widzew - jeżeli ruch na niej będzie przyrastał tak jak dotychczas to może za kilka lat będziemy musieli ją poszerzyć - mówi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi.

Zobacz też: Czerwcowa masa krytyczna pobiła rekord frekwencji

Łódź w 2011 r. podpisała Kartę Brukselską, w której zobowiązała się do zwiększenia do 15 proc. udziału komunikacji rowerowej do 2020 r. (w Kopenhadze jest to już 40 proc.). W ramach realizacji Karty ustawiono 1000 stojaków rowerowych, 50 podpórek na skrzyżowaniach dla rowerzystów czekających na przejazd, 20 skrzyżowań wyposażono w system sygnalizacji świetlnej reagujący na przejazd rowerzysty, wyznaczono kontrapasy i śluzy rowerowe. W latach 2011 - 2012 powstało 5,1 km dróg rowerowych i 2 km pasów rowerowych. W 2012 r. wykonano prace warte 6 mln zł. W tym roku powstała już droga wzdłuż al. Piłsudskiego i ul. Rokicińskiej (5,2 km za 5,1 mln zł), powstaje odcinek wzdłuż ul. Limanowskiego i Aleksandrowskiej (od Pułaskiego do Wareckiej) oraz wzdłuż ul. Wielkopolskiej (od Włókniarzy do Pułaskiego). Zaplanowano również budowę ścieżek: ul. Wojska Polskiego (od Palki do Źródłowej), ul. Wschodnia (od Pomorskiej a parkiem Staromiejskim), ul. Żeligowskiego (od Legionów do Zielonej), ul. Żeromskiego (od Legionów do Zielonej i od 6-go Sierpnia do Kopernika). Powstaną też w 2013 r. przejazdy dla rowerów na 12 skrzyżowaniach. Koszt
wszystkich prac to 10 mln zł.
- Zgadzam się z postulatem środowisk rowerowych, by budżet na drogi rowerowe stanowił część budżetu na drogi w ogóle. Może nie będzie to 15 proc. ale kilka - mówi wiceprezydent Stępień. - Centra handlowe też są zainteresowane budową stojaków i parkingów dla rowerów. Powinny też powstać parkingi rowerowe przy zoo i ogrodzie botanicznym.
Na razie nie wiadomo kiedy pojawi się system miejskich wypożyczalni rowerów oraz parkingów "park and ride" (kierowcy mogliby pozostawiać tam swoje auta i jechać dalej komunikacją miejską lub wypożyczonymi rowerami) - miasta na nie nie stać w najbliższych trzech latach.

W 2014 r. za 15 mln zł mają powstać drogi rowerowe:
* al. Politechniki i Żeromskiego (od ronda Lotników Lwowskich do al. Mickiewicza)
* ul. Zielona i 6-go Sierpnia (od al. Włókniarzy do Piotrkowskiej)
* ul. Aleksandrowska (od Wareckiej do Szczecińskiej)
* al. Rydza - Śmigłego (od al. Piłsudskiego do ronda Broniewskiego)
* trasa łącząca parki: Ocalałych, Helenów i Staromiejski.
W 2015 r. planowana jest budowa ścieżki na ul. Rzgowskiej (od Broniewskiego do Chóralnej), oraz ul. Pabianickiej (od parku sielanka do ul. Chocianowickiej) oraz wzdłuż Trasy Górna, ul. Rojnej (od Traktorowej do Szczecińskiej), ul. Inflanckiej (od ronda Powstańców 1863 do al. pamięci ofiar Litzmannstadt Getto).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany