Badanie zrealizowała na przełomie października i listopada wśród 110 osób, pracowników łódzkich firm, w większości z wyższym wykształceniem, którzy nie pochodzą z Łodzi, a tu się osiedlili przed kilkoma laty.
W badaniach okazało się, że 41 procent respondentów chce zostać w Łodzi ponad 10 lat. Przed przyjazdem do Łodzi 54 procent nie miało o mieście żadnej opinii – ani dobrej, ani złej. Po kilku latach mieszkania w Łodzi 60 procent zmieniło swoją wcześniejszą opinię na korzyść, a tylko 11 procent na niekorzyść.
– Głównymi zaletami Łodzi według ankietowanych są: atrakcyjne miejsca i ciekawe wydarzenia, dużo terenów zielonych i ambitne inwestycje infrastrukturalne – mówi Wirginia Gostomczyk-Urbańska, prezes IDES Consultans Polska.
Łódź kojarzy się przyjezdnym z: Manufakturą (11 procent), muralami (7,4 procent) oraz ulicą Piotrkowska (7 procent). Za główne problemy miasta uznają zaniedbania infrastrukturalne oraz niskie płace i standard życia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?