* Konsument może wymienić wadliwy towar na nowy w ciągu dwóch lat od dnia zakupu. Może też żądać jego naprawy, a jeśli nie ma takiej możliwości, przysługuje mu prawo do obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy.
* Konsument powinien złożyć skargę w ciągi dwóch miesięcy od momentu zauważenia defektu towaru.
* Każdy sprzedawca powinien wydać kupującemu rachunek w formie papierowej lub elektronicznej.
* Ceny powinny być umieszczone na towarach w widocznym miejscu.
* Stawka podatku VAT wynosi w Chorwacji 25 proc. Dla niektórych towarów i usług (np. magazyny, gazety, zakwaterowanie w hotelu, wypożyczalnie sprzętu, restauracje) wynosi 10 proc. albo 5 proc. (książki, pieczywo, mleko, leki, bilety do kina).
* Popularnym sposobem płacenia w Chorwacji są: gotówka, karty debetowe i karty kredytowe. Mogą wystąpić kłopoty w płaceniu czekami.
* Większość sklepów otwarta jest w godz. 8 – 21 od poniedziałku do piątku. W soboty i niedziele pracuje znaczna część placówek handlowych oraz banków, zwłaszcza tych położonych wzdłuż wybrzeża Adriatyku.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- "Nasz Nowy Dom" czekają spore zmiany! Romanowska nie pomoże już biednym rodzinom
- Dawno nikt nie wywołał takiego poruszenia jak Cielecka. To zasługa młodszego partnera
- Tak córka Marty Kaczyńskiej radzi sobie w Korei. Niesamowite, jak się zmieniła [FOTO]
- Prześledziliśmy przemianę włosów Majdana. Było ściernisko, a dziś jest San Francisco