Protest związkowców przeciwko likwidacji linii 46 (publikujemy listy otwarte)

(gb)
Paweł Łacheta
Związki zawodowe Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej wystosowały dziś listy otwarte do prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej i Marszałka Województwa łódzkiego Witolda Stępnia.

Pracownicy MKT obawiają się, że wypowiedzenie przez prezydent Hannę Zdanowską świadczenia usług MKT dla miasta Łodzi skończy się likwidacją najdłuższej w Europie linii 46 łączącej Łódź z Ozorkowem. Pracę mogłoby stracić wówczas około 130 osób. Linia 46 ma przestać funkcjonować (przynajmniej na terenie Łodzi) z końcem roku.

Jeśli jesteś przeciw jej likwidacji (a może za), napisz dlaczego. Wszystkie opinie przedstawimy władzom Łodzi, Zgierza, Ozorkowa i województwa.

Poniżej publikujemy listy otwarte pracowników MKT.

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
motorniczy

adsenior pewnie sam nie raz d*** woziles tym tramwajem. Zapominasz ze tramwaj 46 jezdzi przez cala lodz wiec nie pisz ze to tramwaj dla innych. Tak wogole to twoje mpk jest wielkim problemem. Wzieli pieniadze z unii na ŁTR ktory mial laczyc lodz z ozorkowem . Zrobili torowisko w lodzi a reszte pieniedzy ktora miala isc na torowisko do ozorkowa kupili sobie PESY. Wiec pomysl kto naprawde za kogo zaplacil baranie

m
motorniczy

ad senior jaki ty glupi jestes

a
anka

46 jeździ lepiej niż tramwaje MPK: bardziej czasowo, komfortowo (ciepło, wygodnie, cichutko - a w najnowszych białych wagonach - luksusy). P.Zdanowska chce zlikwidować MKT, a z zajezdni na Helenówku to by się korzystało... Nie wiem, o co całe zamieszanie: niemądrzy ludzie sie za to wzięli. MTK poiwnno istnieć. Niechaj nam nadal udostępnia swoje tabory - ja chętnie jeżdżę - nawet częściej.

w
waldemar

tak naprawdę to jak zawsze chodzi o pieniądze i rozgrywki między firmami a nie o dobro pasażerów jak zwykle człowiek się nie liczy , nie ważne czy będzie miał czym dojechać do pracy czy z niej zrezygnować, .Jestem rozczarowany i zbulwersowany działaniami władz, gdyż działają wbrew i na szkodę swoich wyborców.

m
mazia

dziś w Dzienniku Łódzkim czytam, że ponoć czasami tramwaj "przewozi powietrze".To wierutne kłamstwo.Każdego dnia jeżdżę 46 z Rosanowa do pracy i to o różnych porach i tramwaj jest pełen pasażerów.Myślę,że chodzi tu o drastyczne zmniejszenie częstotliwości, co im tam,że do domu będzie się wracać trzy godziny, jak sami jeżdżą samochodami.Pracuję w łodzi i tam zostawiam podatki i wymagam, żeby umożliwiono mi godziwy dojazd do pracy. Głosowałam na panią Zdanowską i bardzo żałuję.Przy jej prezydenturze tylko się wszystko likwiduje, powinna się wstydzić.Przecież,jakby świetnie funkcjonowała komunikacja miejska,to kierowcy chętnie by się do niej przesiedli i skończyły by się korki.Pozdrawiam

o
obiektywna

006.07.2011 r. Myślę, że Pani Prezydent słusznie rozwiązuje umowę z MKT i zrobi wreszcie porządek aby pieniądze podatników przeznaczone na dotacje dla tej Spółki nie były przeznaczane na zatrudnianie swoich kolegów,tak jak to miało miejsce obecnie ponowne zatrudnienie byłego prezesa, którego Pani Prezydent zwolniła z MPK za nie gospodarność a Zarząd zatrudnił w spółce, która nie ma pieniędzy na modernizacje torów, za to ma pieniadze na wysokie wynagrodzenia Zarządu oraz dużej liczby kierownictwa. Co na to Rada Nadzorcza? - dlaczego na to zezwala. Wydaje się, że Zarząd chowa się za plecami Związków Zawodowych aby obronić swoje stołki. Jedynym słusznym rozwiązaniem będzie połączenie MKT i MPK co przyniesie znaczne oszczędności - obecnie przeznaczone na utrzymanie Zarządu i kierownictwa.

c
cath

W przeciwieństwie do łódziego MPK te tramwaje się prawie nigdy nie spóźniają, a i co najważniejsze zimą jest w nich zawsze ciepło:)

j
ja

Pozdrowienia Dla pani zdanowskiej Niech Się Sama Zamknie!!!
NA ZDROWIE

A
A może Sprzedaż zajezdni?

Pewnie miasto zaciera ręce, żeby sprzedać zajezdnię na Helenówku kolejnej firmie po Dąbrowskiego...

a
adsenior

A czemuż to mieszkańcy Łodzi mają dopłacać i utrzymywać komunikację dla innych? Chcą tramwaju, niech go wezmą w eksploatację, przypuszczam, że całą infrastrukturę Łódź odda im za symboliczną złotówkę!

J
Jacek

Trochę się panowie związkowcy za późno obudzili. Pewnie myśleli, że oni będą jakoś chronieni. Teraz, gdy strach im zajrzał w oczy, zaczynają pisać listy. A może by tak zamiast pisać listy, zakrzątnąć się i przejąc firmę, stając się konkurentem MPK? Przecież cały problem wziął się z tego, że MPK takiego konkurenta nie miała. Ale pewnie skończy się tak samo, jak w przypadku likwidacji innych przedsiębiorstw, np., stoczni. Gdy związkowcy dostaną solidne odprawy oraz obietnicę jakiejś pracy, to ich protesty ucichną.

b
bibi

Likwidacja tej linii to strzał w stopę łódzkich władz. Gdyby analizowały dane demograficzne, zauważyłyby że łodzianie masowo przenoszą się do miejscowości ościennych, choć w Łodzi pracują. Dodam, że ludzie ci się rozmnażają, a ich dzieci jeżdżą do łódzkich szkół Zastąpienie tramwaju autobusami i to z przesiadkami to kompletna bzdura. Podróż do Łodzi trwałaby nie - tak jak teraz - tyle co pociągiem do Warszawy, ale tyle co do Krakowa. To bez sensu. Zamiast dążyć do życia w symbiozie z sąsiadami, dąży się do zerwania kontaktów z nimi. Może zamiast do Izraela pani prezydent pojechałaby do Trójmiasta, żeby nauczyć się jak taka współpraca może wyglądać? Może powinna pojechać do Uniejowa, żeby zobaczyć jak można wykorzystać to, co się ma? Gdyby rządziła w tamtym regionie, kazałaby źródła geotermalne zabetonować, żeby nie trzeba było myśleć skąd wziąć pieniądze na modernizację...

P
Primer

A ja po raz kolejny przypomnę, kto wybierał to straszydło na prezydenta?Ciekaw jestem ile osób z protestujących teraz głosowało na tę bazarówę.Chcieliście macie, Kropa się nie podobał to teraz na bruk :)LEMINGI!!!

S
Stecu -miłośnik tramwajów

tramwaj dobra rzecz! ekologiczne to i nie korkuje ulic(chyba,że się zepsuje) ale jak by nie było...nie likwiduje się w swiecie tramwajów a w polsce wszystko na odwrót! ..żal!!!!

stop likwidacji TRAMWAJÓW PODMIEJSKICH!

A
Alicja

MPK najpierw sprzedało zajezdnię na Dąbrowskiego, a teraz chcą przejąc zajezdnię na Helenówku, bo nie mają gdzie trzymać swoich wagonów. Najlepiej iść po najmniejszej linii oporu i nie interesować się losem ludzi którzy zostaną bez pracy i losem przede wszystkim pasażerów, którzy nie będą mieli jak dojechać do szkoły, pracy i gdziekolwiek indziej.

Dodaj ogłoszenie