Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Problem z zatrzymaniem tramwaju. Test hamowania dla przestrogi (wideo, zdjęcia)

(g)
Podczas wszystkich prób hamowania tramwaj zawsze jechał dalej, przy prędkości 40 km/h różnica wyniosła około 20 metrów.
Podczas wszystkich prób hamowania tramwaj zawsze jechał dalej, przy prędkości 40 km/h różnica wyniosła około 20 metrów. Jarosław Ziarek
Od początku września na łódzkich ulicach doszło do 35 wypadków i kolizji z udziałem tramwajów. Zdaniem MPK, winę za większość ponoszą kierowcy samochodów, którzy, nie zdając sobie sprawy z tego, jak długa jest droga hamowania tramwaju, zajeżdżają mu drogę. W zajezdni przy ul. Telefonicznej wykonano test hamowania szynowca.

Pokaz zorganizowano, by uzmysłowić, jak trudno zatrzymać rozpędzony tramwaj. Dla porównania wykonano test hamowania fiata pandy.

Podczas wszystkich prób hamowania tramwaj zawsze jechał dalej, przy prędkości 40 km/h różnica wyniosła około 20 metrów.

Test przeprowadzono przy trzech prędkościach 20, 30 i 40 km/h. Przy tej ostatniej ważący blisko 40 ton tramwaj zatrzymał się o ok. 20 metrów dalej niż samochód.

- Kilka dni temu o mało nie staranowałem samochodu, który zajechał mi drogę - mówił po teście Sławomir Szurgot, motorniczy z 14-letnim stażem. - Udało mi się zatrzymać dopiero dwa metry przed nim. A hamowanie było bardzo gwałtowne - wszyscy pasażerowie polecieli do przodu.

Czytaj także:
Stłuczka tramwaju z autem na rondzie
Fordem pod tramwaj (wideo)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany