Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prezydent Hanna Zdanowska przeprasza za korki. Podobno najgorsze już za nami

(msm)
Korki na skrzyżowaniu ul. Kopcińskiego, al. Rydza-Śmigłego i al. Piłsudskiego zakończą się we wrześniu.
Korki na skrzyżowaniu ul. Kopcińskiego, al. Rydza-Śmigłego i al. Piłsudskiego zakończą się we wrześniu. Paweł Łacheta
Tydzień temu na łamach „Expressu Ilustrowanego” skierowaliśmy kilka ważnych pytań do prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej. Dotyczyły one komunikacyjnego horroru, który w ostatnich dniach zapanował w mieście, gdy dla ruchu zostały zamknięte kolejne ulice, m.in. Niciarniana, a na innych zmniejszono liczbę pasów ruchu – np. na al. Politechniki.

Gigantyczne korki sprawiły, że wyczerpała się cierpliwość kierowców aut i pasażerów komunikacji miejskiej. Prezydent Zdanowska przesłała do redakcji odpowiedzi na zadane pytania. Przeprasza za korki i prosi o „jeszcze chwilę cierpliwości”. Według niej „najgorsze już za nami”.

Zdanowska przeprasza. Nie będzie śledztwa po donosie na radnych

Dlaczego remonty ulic rozpoczynają się jeszcze przed zakończeniem prac na sąsiednich ulicach?

Rozumiem zdenerwowanie łodzian, sama też stoję w korkach, wiem, jak trudno dziś jeździ się po Łodzi. Przepraszam za to i daję słowo: niedługo kończymy. Musimy jako miasto nadrobić lata zaległości. Co roku inwestujemy blisko miliard złotych. W ciągu kilkunastu miesięcy robimy to, na co inne miasta miały blisko 7 lat. Wiem, że powoduje to duże utrudnienia, ale gonią nas unijne terminy. Musi wiele prac toczyć się równolegle, w kilku miejscach naraz. To wysiłek, który jednak już niedługo się skończy i będziemy żyć w zupełnie innym mieście.

Dlaczego policjanci nie kierują ruchem w najbardziej zakorkowanych miejscach?

Osobiście biorę udział w naradach z policją i na bieżąco, każdego dnia, monitorujemy sytuację na newralgicznych skrzyżowaniach. Patrole policji pilnują porządku, monitorują buspasy, a w ostatnich miesiącach kontrolują tiry. W kilku miejscach policja steruje ruchem, ale czasem większą płynność gwarantuje nam pozostawienie sygnalizacji świetlnej.

Dlaczego komunikacja miejska nie jest dostosowana do remontów w mieście – kolejne składy wypadają z rozkładu, nie ma na czas informacji na przystankach itp.

Aby ułatwić przejazd MPK, wytyczyliśmy dodatkowe buspasy. Zakupiliśmy kilkadziesiąt autobusów i tramwajów, na okres remontów wydłużyliśmy dwukrotnie czas ważności biletów. Wiem, że jest jeszcze wiele niedociągnięć, ale staramy się je na bieżąco naprawiać. Proszę o jeszcze chwilę cierpliwości. Niedługo te niedogodności się skończą.

Dlaczego nie ma wyznaczonych objazdów rozkopanych skrzyżowań?

Nie wyznaczyliśmy objazdów, bo według wszystkich ekspertów, powodowałyby one dodatkowe utrudnienia. Przy takiej liczbie remontów wpuszczenie ruchu w określoną ulicę powoduje, że ta momentalnie stałaby się nieprzejezdna. Kierowcy sami najlepiej potrafią znaleźć dla siebie najszybszą trasę.

Kto personalnie odpowiada za harmonogram remontów?

Przy każdej inwestycji harmonogram prac ustalamy wspólnie z wykonawcą i wierzcie mi Państwo – wykonawcy nie mają z nami lekko. Konsekwentnie zmuszamy ich do jak największego tempa prac i maksymalnie ograniczamy uciążliwość dla łodzian. Ale wiem też, że pomimo tych wysiłków warunki poruszania się po mieście uległy pogorszeniu. Proszę o wyrozumiałość.

Ile jeszcze ulic zostanie zamkniętych dla ruchu przed wakacjami?

Najgorsze zamknięcia już za nami. Teraz będziemy prowadzić pracę tylko na tych ulicach, które są już prawie całkowicie wyłączone z ruchu, jak ul. Kilińskiego, Tramwajowa i Węglowa. Ze wszystkimi innymi ulicami (Rokicińską, Strykowską, Legionów, Wojska Polskiego, Traktorową czy Aleksandrowską) wstrzymamy się do czasu zakończenia bieżących prac.

Ile remontów zostanie zakończonych w tym czasie?

Naprawdę jesteśmy już na ostatniej prostej. Teraz będzie już tylko lepiej. Już w czerwcu przejedziemy ul. Retkińską przez al. Wyszyńskiego, w sierpniu drugą estakadą na ul. Rokicińskiej. Co najważniejsze, we wrześniu oddajemy całkowicie przebudowane skrzyżowanie marszałków, skrzyżowanie al. Kościuszki i al. Mickiewicza oraz ul. Kilińskiego i al. Piłsudskiego. Na przełomie września i października cała trasa W-Z będzie przejezdna. A do tego już za chwilę będzie stała cała oszklona wiata przystanku przesiadkowego przy Centralu.

Ile lat gwarancji dają na wykonane prace firmy remontowe?

Przy każdej inwestycji staramy się, by gwarancja była maksymalnie długa – nawet 5 lat. Tak będzie w przypadku nowej trasy W-Z, tak jest z przebudowanymi niedawno ulicami – Piotrkowską i Inflancką. Cały nowy układ drogowy wokół dworca Łódź Fabryczna będzie miał gwarancję trzyletnią.

Czemu po głośnym początku wyłapywania tirów wjeżdżających do centrum akcja nie jest kontynuowana?

Pamiętam, że wielu nie wierzyło, że uda się ograniczyć ruch tirów w mieście. Ale tak właśnie się stało i będę w tym konsekwentna. Patrole policji są ustawione na rogatkach miasta, ale przyjmuję ten sygnał, że zdaniem łodzian, może być ich za mało. Spotkałam się w tej sprawie z komendantem policji i poprosiłam o zwiększenie częstotliwości kontroli tirów, które mimo zakazu pojawiają się w mieście.

KSW 31 GDAŃSK GDZIE OGLĄDAĆ W TV DARMOWA TRANSMISJA

Eurowizja 2015 na żywo. Monika Kuszyńska - finał konkursu, KOLEJNOŚĆ, wyniki [TRANSMISJA ONLINE, TV]

WIERSZYKI NA DZIEŃ MATKI. ŻYCZENIA DLA MAM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany