MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Powstaje druga część drogi rowerowej na Księży Młyn. Robotnicy pracują w chaszczach koło parku Nad Jasieniem ZDJĘCIA

Matylda Witkowska
Trwa budowa drugiego odcinka drogi rowerowej na Księży Młyn
Trwa budowa drugiego odcinka drogi rowerowej na Księży Młyn Matylda Witkowska
Trwa budowa drugiego etapu drogi rowerowej w śladzie Kolei Scheiblerowskiej w Łodzi. Robotnicy i ciężki sprzęt pracują w chaszczach koło parku Nad Jasieniem - między al. Śmigłego-Rydza oraz al. Piłsudskiego i ulicą Do Folwarku.

Trwa budowa drugiego odcinka drogi rowerowej na Księży Młyn

Widać już zarys drugiej części drogi rowerowej na Księży Młyn w Łodzi. W ramach projektu Koci Szlak budowany jest odcinek od wiaduktu na al. Śmigłego-Rydza, w śladzie dawnej Kolei Scheiblerowskiej w północnej części parku Nad Jasieniem z odnogami na północ do al. Piłsudskiego i na południe do ulicy Do Folwarku.

- W okolicach wiaduktu wyraźnie widać już postęp prac. Wytyczony jest ślad rowerówki, układane są obrzeża i podbudowa pod nawierzchnię mineralno-żywiczną. Ten odcinek ma być gotowy do końca 2024 roku – mówi Marcin Sośnierz z Zarządu Inwestycji Miejskich.

W ramach inwestycji ulica Do Folwarku ma zyskać nową nawierzchnię, co pozwoli na przejazd rowerzystów aż do ulicy Milionowej. W przyszłym roku realizowana ma być druga część zamówienia, czyli budowa drogi rowerowej po południowej stronie al. Piłsudskiego od ul. Paryskiej do ul. Niciarnianej. Pozwoli to wyjeżdżającym z "scheiblerówki" rowerzystom na płynny dojazd do istniejącej już drogi rowerowej na Widzew.

Wykonawcą obu zadań jest łódzka firma Jagez, koszt prac na obydwóch odcinkach wynosi w sumie prawie 7 mln zł. Na budowę miasto otrzymało pieniądze z VIII edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. O tym, że środki mają iść na drugą część drogi rowerowej na Księży Młyn zadecydowali łodzianie w głosowaniu. Za tym projektem opowiedziało się 11 tys. łodzian.

To będzie finał projektu, na który łódzcy rowerzyści czekają od kilkunastu lat. Kolej Scheiblerowska przestała kursować w roku 2002 roku, a dwa lata później tory zostały rozebrane. Pomysł zamiany torowiska w drogę rowerową pojawił się kilka lat później, jednak pojawiały się kłopoty, m.in. ze znalezieniem pieniędzy, wykonawcy oraz protesty przeciwko wycince drzew i chaszczy. Ostatecznie rok temu powstała pierwsza część trasy - od Księżego Młyna do al. Śmigłego-Rydza, teraz trasa jest kończona. Przy okazji Fundacja Fenomen lobbuje za nowym rozwiązaniem - na ulicy Do Folwarku miałaby pojawić się tzw. ulica rowerowa, czyli taka, gdzie rowerzyści mogą używać całej szerokości jezdni.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polska nie jest gotowa na system kaucyjny?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany