Polski hokej potrzebuje sponsorów i nowych lodowisk

Redakcja
Udostępnij:
Hokej na lodzie – dyscyplina dynamiczna i widowiskowa. Mimo to zainteresowanie biznesu tą dyscypliną sportu jest wciąż niewielkie. Dlaczego tak się dzieje? O perspektywach rozwoju polskiego hokeja dyskutowano podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

Polski Związek Hokeja od lat próbuje zainteresować tą dyscypliną sportu jak największe grono odbiorów oraz sponsorów - organizuje imprezy międzynarodowe rangi, pracuje nad rozwojem sportowym reprezentacji. Na razie jednak pieniądze płyną głównie z samorządów, które m.in. inwestują w infrastrukturę i stawiają na szkolenie młodzieży. Pomoc jest nieoceniona, ale to wciąż za mało, by o polskim hokeju zrobiło się głośno.

W panelu dyskusyjnym pod tytułem “Perspektywy rozwoju polskiego hokeja” wzięli udział: Mirosław Minkina, prezes Polskiego Związku Hokeja na Lodzie oraz wiceprezes Związku Adam Fras; Petr Bříza, wiceprezydent senior Międzynarodowej Federacji Hokeja na Lodzie; Pavel Hinner, główny menadżer czeskiej drużyny hokejowej HC Poruba, prezes Śląsko-Morawskiego Związku Hokeja na Lodzie oraz Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia.

- Zapewnienie odpowiedniej infrastruktury jest na pewno największym wyzwaniem polskiego hokeja. Od tego trzeba jednak zacząć. Jeśli polski hokej ma się rozwijać, jeśli mamy przyciągać dzieci na lodowiska, musimy je mieć. Lodowiska, odpowiednie obiekty sportowe to podstawa - rozpoczął dyskusję Petr Bříza. Dodał jednocześnie, że Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzie jest pod wrażeniem poziomu organizacji rozgrywek hokejowych w Polsce.

W naszym kraju działa niewiele ponad 20 lodowisk. To kropla w morzu potrzeb. Polski Związek Hokejowy stara się to zmienić, potrzebne są jednak pieniądze.

- Brakuje funduszy, a bez nich nic nie zrobimy. Infrastruktura hokejowa powoli się poprawia, głównie dzięki inicjatywom ministerstwa i samorządów. Nowoczesne lodowisko powstało w Bytomiu, na ukończeniu jest Zagłębiowski park Sportowy w Sosnowcu, remont lodowiska zakończyły Tychy, a modernizacje planuje Oświęcim - tłumaczył Mirosław Minkina, prezes Polskiego Związku Hokeja na Lodzie. - Brakuje nam nie tylko dużych lodowisk, ale i hal pomocniczych. Będziemy chcieli to zmienić i z czasem zobligować kluby do ich posiadania.

Duże, najnowocześniejsze w Polsce lodowisko posiada Bytom. Obiekt został oddany do użytku w 2021 roku. Od tego czasu, w Bytomiu rozgrywane są też prestiżowe mecze i turnieje.

- W naszym mieście są duże tradycje hokejowe, jazda na lodzie zawsze cieszyła się popularnością. Lodowisko to pierwszy krok w kierunku powrotu do naszych sportowych korzeni, czyli silnego hokejowego klubu - mówił Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia. I dodał: Budując lodowisko, daliśmy młodym lepsze warunki do treningu. Dodatkowo nasz klub zaczął funkcjonować w nowej formule, w formule spółki. Szukamy sponsorów. Zamierzamy wrócić do zawodowej ligi.

O braku zainteresowania hokejem ze strony sektora prywatnego mówił Adam Fras, wiceprezes Związku. - Ubolewam nad tym, i uważam, że to nie jest dobry kierunek, że finansowanie hokeja na lodzie w Polsce opiera się na środkach publicznych. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za wsparcie

ministerstwa sportu i to, które otrzymujemy od województwa śląskiego. Musimy jednak pozyskiwać środki z sektora prywatnego. Biznes musi dostrzec w hokeju potencjał, bo ten potencjał jest. To sport widowiskowy, który przyciąga kibiców. Nasze drużyny odnoszą zwycięstwa w ekstralidze. Mamy nadzieję, że te sukcesy pozwolą przyciągnąć sponsorów - przekonywał.

W podobnym tonie wypowiedział się Pavel Hinner, menadżer czeskiej drużyny hokejowej HC Poruba. - Hokejowi potrzebna jest też pomoc finansowa, żeby młodzi, którzy chcą trenować ten sport, mieli gdzie trenować. W przypadku naszego klubu jest kilka źródeł finansowania. Pomaga lokalny samorząd, ale też rodzice i sponsorzy klubu - mówił. I dodał, że hokej musi inwestować w młodzież: Postawiliśmy na wychowanie naszych zawodników. Szkoleni przez nas młodzi, grają później w seniorach.

Perspektywy rozwoju polskiego hokeja na lodzie są na pewno, także we współpracy z innymi krajami. - Mieliśmy propozycję, by stworzyć ligę nadbałtycką. To ciekawy projekt, bo łączyłby sport i turystykę, ponieważ rozgrywki odbywałyby się także za granicę i przyciągałyby kibiców z różnych krajów. Niestety, na razie, nie mamy na to funduszy. Wracamy więc do punktu wyjścia - powiedział prezes Minkina. - Potrzeba nam pieniędzy i promocji, m.in. w telewizyjnych transmisji. Bez telewizji, nie będzie hokeja - skwitował.

Głównym partnerem polskiego hokeja na XXXO Forum Ekonomicznym był Fundusz Górnośląski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Diesel

Diesel Mega Chief DZ4329

1 416,00 zł424,25 zł-70%
miejsce #2

Casio

Casio Vintage A100WE-1AEF

349,00 zł195,00 zł-44%
miejsce #3

Lotus

Festina Trend F16760_1

694,62 zł536,00 zł-23%
miejsce #4

Seiko

Seiko Srpc87K1

1 339,20 zł1 130,46 zł-16%
miejsce #5

Casio

Casio G-Shock GA-110HC-1AER

223,30 zł
miejsce #6

Michael Kors

Michael Kors Bradshaw MK5739

419,92 zł
Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Polski hokej potrzebuje sponsorów i nowych lodowisk - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie