Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polscy kibice skłonni do poświęceń. Prawie połowa polaków oddałaby 1% dochodów za wygraną Polski

(izj)
12.06.2016 poznan lg polska irlandia euro kibice. glos wielkopolski. fot. lukasz gdak/polska press
12.06.2016 poznan lg polska irlandia euro kibice. glos wielkopolski. fot. lukasz gdak/polska press Lukasz Gdak
Najbardziej entuzjastycznymi kibicami Euro 2016 są Polacy i Turcy. Tak wynika z międzynarodowego badania Cup-o-nomics przeprowadzonego przez Grupę ING. Mieszkańcy obu krajów są skłonni do największych poświęceń dla narodowych drużyn.

42% polskich kibiców oddałoby 1% swoich rocznych dochodów za zdobycie tytułu Mistrzów Europy przez „biało-czerwonych”. Wśród trzynastu krajów, które wzięły udział w badaniu, Polacy zajęli drugie miejsce pod tym względem. Dla porównania, taką skłonność do poświęcenia dla własnych reprezentacji wykazało tylko 14% Niemców i 12% Hiszpanów. Mieszkańcy Polski, obok Turków, przodują także w gotowości do rezygnacji na miesiąc z telefonu, w zamian za zwycięstwo ich drużyny narodowej w Euro 2016. Do takiego poświęcenia skłonny byłby co trzeci polski kibic.

Średnio w Europie tylko połowa respondentów zapłaciłaby za możliwość oglądania na żywo meczu swojej reprezentacji narodowej w finale Euro 2016. Tymczasem blisko dwie trzecie (63%) biało-czerwonych kibiców byłoby gotowa zapłacić za udział w takim wydarzeniu. Poza tym 83% Polek kibicuje drużynom występującym na Euro 2016, a 34% z nich jest gotowa oddać 1% rocznych dochodów na rzecz zwycięstwa Polski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany