Półmetek remontu torowiska na al. Włókniarzy - będą dwa nowe przystanki, ale jeden pojedynczy [ZDJĘCIA]

Anna Odrowska
Anna Odrowska
Zaktualizowano 
Remont torowiska na al. Włókniarzy pomiędzy ulicami Legionów a Struga (odcinek ponad 1 km) powoli zmierza ku końcowi.

Termin zakończenia prac nie jest zagrożony i na początku września na remontowany odcinek al. Włókniarzy mają już wrócić tramwaje.
Stare torowisko już zdemontowano. Postawiono nowe słupy trakcyjne, wykonano podbudowę i drenaż torowiska.
- Obecnie wymieniane jest podtorze, układane są podkłady i montowane są tory - wylicza Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

- Koncentrujemy się na razie na skrzyżowaniu al. Włókniarzy z ul. Legionów. Niedługo budowane będą przystanki w dwóch kierunkach. Niestety nie uda się nam zrobić wydłużonych peronów w obie strony. Ten w stronę ul. Srebrzyńskiej będzie pojedynczy, gdyż część terenu zabrany został przez lewoskręt - tłumaczy Wojciech Rataj z Zakładu Torów i Sieci MPK.
Po remoncie nowe perony będą podwyższone i wyposażone w elementy dla osób niepełnosprawnych. Pojawią się też wiaty i tablice informacji pasażerskiej.

- Ten fragment torowiska był jednym z najbardziej zniszczonych w Łodzi. Szyny były mocno pofalowane, tramwaje zwalniały tu do 10km/h. Niszczyły się tramwaje i torowisko. Po remoncie jazda tramwajem będzie bardziej wygodna, szybsza i cicha - dodaje Maciej Sobieraj ze ZDiT.
Koszt remontu to 4,6 mln zł.

Remont powoduje niemałe utrudnienia dla kierowców - wyłączony z ruchu jest skrajny lewy pas al. Włókniarzy między ul. Legionów a ul. Struga. Zamknięto także przejście dla pieszych i przejazd rowerowy - ale ma być otwarty w środę. W przyszłości sytuacja może się jednak powtórzyć. Pojawiać się mogą również okresowe zawężenia.

W czasie remontu zmienionymi trasami jeżdżą tramwaje linii 8 i 16. Autobusy linii 52 i 93 zastępują tramwaje na wyłączonym z ruchu tramwajów odcinku al. Włókniarzy.

polecane: Branżę transportową czekają ogromne zmiany.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-08-05T21:07:07 02:00, Gość:

Łódzka firma MPK pracuje teraz w Szczecinie to kto remontuje tory w Łodzi? ro jest dopiero paradoks

Gdzie wygrają przetarg tam pracują.

G
Gość

Czy PINB w Łodzi dokonał odbioru do dn. 28.03.2018r. po przebudowie pętli tramwajowej CHOCHOŁA w Łodzi, gdzie wykonano nieodpowiedniej wysokości perony dla wsiadających i wysiadających, gdzie ich wysokości po przebudowie stanowi dla osób niepełnosprawnych bardzo duże utrudnienie.

Interwencja u Rzecznika Osób Niepełnosprawnych w Łodzi nie przyniosła od ponad roku żadnej poprawy. Nie wystarczy, że wymieniono wiatę przystankową, należało również wykonać prawidłowo wysokość peronów, bo to wykonano na przystankach przy ul. Aleksandrowskiej przy ul. Lechickiej oraz ul. Szczecińskiej

D
Dziadyga
2019-08-05T21:07:07 02:00, Gość:

Łódzka firma MPK pracuje teraz w Szczecinie to kto remontuje tory w Łodzi? ro jest dopiero paradoks

W Łodzi pracuje 5 pracowników. Może mają ich więcej.

G
Gość

Łódzka firma MPK pracuje teraz w Szczecinie to kto remontuje tory w Łodzi? ro jest dopiero paradoks

G
Gość

Brawo zdjęcia z lipca.

Dodaj ogłoszenie