Policja skontrolowała rowerzystów. Jedenaście mandatów, pięć pouczeń

(em, mal)
Łukasz Kasprzak
Czternastu funkcjonariuszy łódzkiej drogówki, wyposażonych w alkosensory i alkomaty, kontrolowało rowerzystów, m.in. na al. Mickiewicza przy al. Kościuszki, na ul. Piotrkowskiej między ul. Zamenhofa a ul. 6 Sierpnia, na al. Palki i w kilku innych miejscach.

– Jeszcze nie rozpoczął się sezon, a już doszło do trzydziestu kolizji i wypadków z udziałem rowerzystów. Jedenastu zostało rannych. Zatrzymaliśmy również pięciu pijanych – mówi st. asp. Robert Olczyk z wydziału ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.
Do wypadków z udziałem rowerzystów najczęściej dochodzi na alejach: Piłsudskiego, Jana Pawła II, Palki, Włókniarzy, a także na ul. Rokicińskiej, gdzie droga dla rowerzystów przecina podporządkowane ulice, a na skrzyżowaniach nie ma sygnalizacji świetlnej.
Wczoraj do godz. 16 policjanci ukarali mandatami jedenastu rowerzystów, a pięciu pouczyli.
– Nagminnie popełnianym wykroczeniem jest jazda po pasach, a także niestosowanie się do znaków drogowych – mówi sierż. sztab. Jarosław Militowski, który z kolegą kontrolował cyklistów na al. Mickiewicza.
Rowerzyście za przejazd przez skrzyżowanie na czerwonym świetle grozi mandat karny w wysokości 300 – 500 zł, za brak wymaganego wyposażenia: 50 – 200 zł, za jazdę po przejściu dla pieszych 100 zł, za jazdę bez trzymania kierownicy 50 zł.
xxx
28-letni rowerzysta z urazem głowy trafił wczoraj do szpitala im. WAM w wyniku wypadku, do którego doszło przed godz. 15 na skrzyżowaniu ul. Zielonej i al. 1 Maja. Jechał ul. Zieloną w kierunku ul. Legionów i chciał skręcić w lewo w al. 1 Maja. Zajechał drogę matizowi i upadł na jezdnię. Za wymuszenie pierwszeństwa dostał mandat w wysokości 300 zł.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Niem

i stwarzają ogromne zagrożenie dla pieszych !!! straz wiejska i policja ma to gdzieś

N
Niem

i stwarzają ogromne zagrożenie dla pieszych !!! straz wiejska i policja ma to w d....

T
Topik

więcej takich akcji. Tępić pijanych w samochodach i na rowerach. Tylko co w przypadku zatrzymanego pedalarza? Prawa jazdy nie zatrzymają ponieważ on nawet nie wie co to są przepisy. Są tak mało kontrolowani, ze nie wierzę iż w ciągu wydanego przez sąd zakazu jazdy rowerem zostanie skontrolowany ponownie. Zapłaci karę i będzie jeździł dalej. W stosunku do kierowców stanowią większą grupę pijaków. Aż pięciu nietrzeźwych w sezonie bez rowerów. Kiedy tylko nieliczni pokonują niewielkie ilości kilometrów.

/

lol tu tez usunęli komentarze i dali artykuł jako dzisiejszy a jest wczorajszy co za kretyńska gazeta

s
stefanW

zwanym też masą krytyczną. Kompletny brak znajomości i poszanowania dla zasad ruchu drogowego. Hej zmotoryzowani, czas zacząć sezon na roweraków!

O
Obiektywny

Jestem rowerzystą, ale nie ortodoksyjnym. Samochodem też jeżdżę, ale na co dzień do pracy bardziej opłaca mi się rower. I uważam, że powinno się trochę kagańca cyklistom nałożyć.

1. Ograniczenia prędkości. Na obecnych rowerach często można uzyskać prędkości porównywalne z samochodami poruszającymi się w mieście. A ścieżki od chodników odgraniczone są tylko kolorem farby bądź kostki.
2. Znieść pierwszeństwo ścieżek na skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej - skręcający kierowca samochodu przy pędzącym rowerze może nie być w stanie prawidłowo ocenić sytuacji (podobny przypadek jak przy motocyklistach).
3. Zabronić tej debilnej masy (bez)krytycznej. Jest ona bezzasadna. Ścieżek jest sporo i przybywają kolejne, a ścisła zabudowa naszego miasta w centrum nie pozwala na ich tworzenie. Rozumiem, sam mam różne niedogodności jeżdżąc jednośladem, kultura kierowców samochodów też pozostawia wiele do życzenia, ale blokowanie miasta, tworzenie korków oraz nieliczenie się z nikim nie zmieni postępowania i myślenia kierowców. Nawet ostatnio, jak jechała ta banda ignorantów Zieloną - na przejściu stała kobieta z małym dzieckiem na rękach kilka minut, bo żaden z tych debli nie wpadł na pomysł, żeby przepuścić. Jak chcą równouprawnienia - mieli TAKI SAM obowiązek jak kierowca - zwolnić, zatrzymać się i przepuścić. Od innych wymagają czegoś, co sami mają w d..ie. A za nimi korek od Zielona/Kasprzaka prawie do Barlickiego (mam film nagrany). Wszyscy wiedzą, że jazda "masy" jednym pasem to ściema, bo w praktyce i tak nie można ich wyminąć.

Z OC się nie zgadzam, bo pewnie składka ze względu na ryzyko byłaby wyższa niż przy samochodzie (biorąc pod uwagę, że większa część odszkodowań dotyczy urazów, a nie sprzętu, to nawet nie wiem czy jakaś firma ubezpieczeniowa by takie coś oferowała). Do tego automatycznie na rowerach przestałyby jeździć dzieci, bo żaden rodzic nie podjąłby się kosztów i/lub ryzyka.

Reasumując - jadąc rowerem jestem równoprawnym uczestnikiem ruchu i tak się zachowuję. Jeżeli na niektórych odcinkach w centrum muszę jechać chodnikiem, to wolniej bo tutaj piesi mają pierwszeństwo. Jeżeli jadę ulicą - też dostosowuję prędkość do warunków, nie utrudniam kierowcom jazdy. A większość uczestników masy chce być traktowana jak święte krowy...

d
do podziemi

i tyle w temacie

G
GPO

dla rowerzystów, obowiązkowy prędkościomierz, przeglądy techniczne i OC. Za przekroczenie predkosci o 100% 2000zł mandatu!

e
ee

inaczej won z drogi.

a
anty

ani piesi ani zmotoryzowani ani kierowcy MPK.

E
EL

nie umieją jezdzic po miescie to niech jezdza po wioskach.

s
sg

precz z rowerami!

Dodaj ogłoszenie