– W porównaniu z 2013 r. planowane budżety świąteczne państw biorących udział w badaniu nie tylko nie zanotują tak wysokiego wzrostu, ale w większości się zmniejszą – mówi Magdalena Jończak, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.
Mieszkańcy Polski, odwrotnie niż w roku ubiegłym, wydadzą procentowo więcej pieniędzy na prezenty (40 procent) niż na jedzenie (33 procent). W pozostałych krajach wydatki na produkty spożywcze pochłoną średnio 26 procent środków, a upominki 39 procent. We wszystkich państwach, które wzięły udział w badaniu, świąteczne spotkania towarzyskie nie obejmą więcej niż 9 procent całkowitego budżetu na święta. Dla porównania w Polsce wydatki te nie przekroczą 8 procent.
Polacy, podobnie jak reszta ankietowanych, deklarują, że postarają się nie kupować prezentów pod wpływem impulsu. 31 procent badanych mówi, że „w większym stopniu niż w zeszłym roku” skoncentrują się na praktycznych podarunkach, a 26 procent zakłada, iż „w większym stopniu niż w zeszłym roku” będą robić zakupy w tańszych sklepach.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?