Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podzielą ul. 6 Sierpnia. Zobacz w jaki sposób. Nie wszyscy łodzianie są z tego zadowoleni [zdjęcia]

(izj)
2 m chodnika, 3,5 m ulicy, 2,5 m na stoliki, parasole i zieleń, 1,5 m ścieżki dla pieszych i 2 m chodnika... Tak zostanie wkrótce podzielona na całej swojej szerokości ul. Sierpnia, na odcinku od ul. Piotrkowskiej do posesji pod numerem 4. Na tym odcinku stanie się drogą jednokierunkową.

Będzie można pojechać nią wyłącznie w kierunku dworca Łódź Fabryczna. Ruch dla samochodów w obu kierunkach zostanie zachowany na odcinku od posesji pod numerem 4 do skrzyżowania z al. Kościuszki.

Modernizacja ul. 6 Sierpnia rozpocznie się na początku kwietnia i potrwa do końca czerwca. Jej przebudowa będzie realizowana w ramach budżetu obywatelskiego, na który łodzianie oddawali głosy w ubiegłym roku. Ten projekt uzyskał 899 głosów i tym samym zajął drugie miejsce wśród projektów zakwalifikowanych do wykonania w Śródmieściu. Przeznaczono na niego 1,4 mln zł.

- W ramach prac zostanie wymieniona całkowicie nawierzchnia na ul. 6 Sierpnia - mówi Bartosz Zimny z łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu. - Zamiast asfaltu pojawi się na niej granit, częściowo w kolorze identycznym jak na ul. Piotrkowskiej, a częściowo w kolorze bladego różu. W miejscu przeznaczonym na zieleń zostaną z kolei zasadzone niejadalne, ale kwitnące wiśnie. Niewielki skwer (naprzeciwko kamienicy pod numerem 4) zostanie zamieniony na parking z dziewięcioma miejscami.
Przebudowa ul. 6 Sierpnia nie wszystkim przypadła jednak do gustu.

- Nie podoba mi się blokowanie kolejnej ulicy w środku miasta dla samochodów - mówi Paweł Zymer, współwłaściciel jednej z restauracji przy tej ulicy. - Mamy wielu klientów przyjeżdżających do nas autami, a nie przychodzących pieszo. (izj)

Modernizacja ul. 6 Sierpnia jest określana terminem woonerf, czyli takiego sposobu projektowania ulicy w strefie zurbanizowanej, by przy zachowaniu podstawowych funkcji danej ulicy położyć szczególny nacisk na uspokojenie ruchu. Idea woonerven pojawiła się w latach 70. XX wieku w Holandii. Na tak zaprojektowanych ulicach daje się priorytet osobom pieszym i cyklistom. Takie strefy od lat funkcjonują w Berlinie, Amsterdamie i Kopenhadze.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany