Podwyższą przystanki, by nie wspinać się do tramwaju

MR
Nowa nawierzchnia i podwyższony peron zastąpią nierówny chodnik m.in. na dwóch przystankach na ul. Zielonej przy pl. Hallera.
Nowa nawierzchnia i podwyższony peron zastąpią nierówny chodnik m.in. na dwóch przystankach na ul. Zielonej przy pl. Hallera. Łukasz Kasprzak
11 kolejnych przystanków tramwajowych w Łodzi zostanie tak zmodernizowanych, by ludziom starszym, niepełnosprawnym, niewidomym i niedowidzącym łatwiej i wygodniej wsiadało się do wagonów i z nich wysiadało. Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na wykonawcę tych prac. Przystanki z podwyższonymi peronami mają być gotowe najpóźniej jesienią tego roku.

Rada Osiedla Radiostacja sfinansuje przebudowę przystanku na ul. Narutowicza przy pętli. Oprócz tego na liście znalazły się przystanki – w obu kierunkach – na ul. Zielonej przy pl. Hallera, na al. Rydza-Śmigłego przy ul. Zbaraskiej i na ul. Niższej przy ul. Śląskiej oraz po jednym na ul. Wojska Polskiego przy ul. Spornej, na al. Rydza-Śmigłego przy ul. Przybyszewskiego i przy rondzie im. Broniewskiego oraz na ul. Niższej przy rondzie im. Broniewskiego.

Modernizacja zakłada przede wszystkim podwyższenie peronu. Poza tym zostanie wymieniona nawierzchnia, pojawią się płyty tzw. wskaźnikowe, czyli o nierównej powierzchni, dla niewidomych i niedowidzących. Staną nowe barierki oddzielające przystanek od jezdni i nowe wiaty.

Perony podwyższa się na przystankach usytuowanych przy osiedlach zamieszkanych przez starszych ludzi. Takie przystanki są już m.in. na ul. Aleksandrowskiej przy ulicach Rydzowej, Kaczeńcowej i Traktorowej. Powstały także na ulicach, które wyremontowano lub przebudowano, np. na ul. Kopernika, Przybyszewskiego, Warszawskiej, Narutowicza, Łagiewnickiej. Przyjazne przystanki będą na nowo budowanych lub remontowanych trasach tramwajowych – W-Z czy na ul. Kilińskiego, na odcinku od al. Piłsudskiego do ul. Narutowicza.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
radny

Podwyższenie przystanku na Radiostacji nie jest sfinansowane przez osiedle Radiostacja a inwestycje kwota 190 tys zl sfinansowała Rada Osiedla Śródmiescie Wschód. I inicjatywa w żaden sposób nie wypłynęła z ZDiT lecz od mieszkańców i radnych.

p
pedalot

jest kult Przenajświętszej Przepustowości, piesi traktowani są jako podrzędne istoty, żeby tylko Samochodowa Rasa Panów mogła w sposób szybki i komfortowy ciąć ulice w swoich 20 letnich struclach.

G
Gość

Nawet na podwyższonym przystanku trudno się wsiada do wysokopodłogowego tramwaju.

p
pasagerka

Kiedy 4 wróci na Kilińskiego?

A
Atka

A co z przystankami na Nowomiejskiej przy Północnej, na Północnej przy Nowomiejskiej i na Ogrodowej przy Nowomiejskiej? W okolicy mieszka bardzo dużo starszych i schorowanych osób, które nie mogą korzystać z MPK na tych przystankach! Jest tragicznie wysoko!!! Pomóżcie!

m
macko

Nita w koncu wytrzezwial

m
macko

Nita w koncu wytrzezwial

n
no nie wierzę

w końcu ktoś coś pomyślał w tym ZDiT. Szok

Dodaj ogłoszenie