Podmiejskie linie tramwajowe do remontu. 600 mln zł na tory i nowy tabor

(jaz)
Tramwaje kursujące do Zgierza i Ozorkowa są obecnie utrapieniem dla pasażerów ze względu na częste awarie i spóźnienia.
Tramwaje kursujące do Zgierza i Ozorkowa są obecnie utrapieniem dla pasażerów ze względu na częste awarie i spóźnienia. Jacek Zemła
Wiele wskazuje na to, że zaniedbane do granic możliwości tramwajowe linie podmiejskie, łączące Łódź ze Zgierzem, Pabianicami, Ozorkowem, Konstantynowem i Lutomierskiem, zostaną gruntownie wyremontowane. Samorządy, przez teren których przejeżdżają tramwaje, porozumiały się i wspólnie wystąpiły o pieniądze unijne. Projekt nosi nazwę Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego i miejmy nadzieję, że będzie miał więcej szczęścia niż niesławny Łódzki Tramwaj Regionalny.

Kilka dni temu samorządowcy z gmin, przez które kursują tramwaje podmiejskie, podpisali porozumienie w sprawie rewitalizacji podmiejskich linii tramwajowych. Wiadomo już, że w ramach unijnej dotacji znajdą się takie zadania, jak wymiana torowisk, sieci trakcyjnej, podstacji zasilających, zakup nowego taboru i przebudowa przystanków. Mają m.in. powstać podwyższone perony, ułatwiające wsiadanie osobom starszym czy niepełnosprawnym, a nowy tabor będzie niskopodłogowy. Po wymianie torowisk i zasilania tramwaje będą kursować z prędkością, która uczyni je bardziej konkurencyjnymi wobec autobusów i samochodów.

– Łódzki Tramwaj Metropolitalny obejmuje wszystkie linie, ale największe nakłady zostaną przeznaczone na linię 46, gdyż jest ona najdłuższa i bardzo zaniedbana pod względem technicznym – mówi Paweł Marczewski, szef Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu. – Koszty całego przedsięwzięcia szacujemy na około 600 mln złotych. Modernizacja sieci tramwajów podmiejskich powinna zakończyć się do roku 2020.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Obiecanki cacanki
Srali muchy będzie wiosna....
m
mirek
tylko kto będzie pilnował tych piniendzy
x
xx
cymbał ma satysfakcje jak się wkurzasz nie dawajcie mu tej satysfakcji.
w
wojas
Łodzi nie stać na budowę metra ale można skoro jest szansa wykorzystać środki unijne i wybudować takie szybkie połączenia a te rozklekotane busiki zastąpić nowymi tramwajami z niemiec oby nie była to kiełbacha wyborcza a linia 46 wcale nie jest zaniedbana ona jest zaje-ana
E
Erni
Przed wyborami są gotowi obiecać, że wybudują tramwaj z Łodzi do Warszawy.
P
Piotr Przybył
WYBORY, WYBORY, WYBORY, OBIETNICE, OBIETNICE, OBIETNICE.
s
stadionu miejskiego
dla zespołu z b klasy ,to będzie dodatkowe ponad 100 mln.
S
Sokrates
I służę pomocą.
x
x
sam jesteś plebs
G
Gość
A ja jestem za likwidacją marianka
P
Panicz
Piękne przedwyborcze wizje. Przez cztery lata nie potrafili się dogadać a tu nagle porozumienie tydzień przed wyborami... Później się okaże, że nic z tego i zamiast kilkudziesięciu kilometrów torów zmodernizują tylko kilka. Tak samo było z Łódzkim Tramwajem Regionalnym.
m
marianek
jestem za likwidacją lini dla plebsu zgierza , ozolkowa ,konstantynowa, lutomierska i pabianic
Dodaj ogłoszenie