W sumie powstały już 24 metry bieżące ścian szczelinowych o wysokości od 10 do 12 m. Lada dzień firma ma budować codziennie po 30 metry bieżące ścian.
- Prace są prowadzone obecnie od godz. 6 do godz. 22 - mówi Katarzyna Mikołajec, p.o. zastępcy dyrektora ds. inwestycji i remontów w Zarządzie Dróg i Transportu w Łodzi. - Ale wykonawca ma naszą zgodę, by wykonywać je przez całą dobę, kiedy dojdzie do momentu, w którym technologia nie będzie mu pozwalała na ich przerwanie.
Budowa ścian odbywa się za pomocą specjalnej koparki, zwanej szczeliniarką, która drąży wąskie szczeliny po obu stronach dawnego torowiska. W nie jest wpuszczana mieszanka zwana bentonitem. Następnie w szczeliny są wkładane kosze zbrojeniowe i są one wypełniane od spodu betonem. Powstałe w ten sposób ściany będą bocznymi konstrukcjami tunelu.
W poniedziałek na placu budowy pojawi się druga maszyna, która będzie budować ściany szczelinowe w al. Piłsudskiego, na odcinku od ul. Piotrkowskiej do ul. Sienkiewicza.
Na początku przyszłego roku rozpocznie się kolejny etap prac, czyli budowa warstwy izolacyjnej na głębokości około 15 m pod ziemią, poprzez wprowadzanie tam, przez otwory technologiczne, betonu. Następnie zostanie zbudowany strop i rozpocznie się wybieranie ziemi z jego wnętrza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?