Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pobił pasażer, czy kontrolerki - oświadczenie prezesa MPK

(tj)
.
. ei24
Poniżej publikujemy oświadczenie prezesa MPK, które wpłynęło do naszej redakcji w związku z artykułem "Pobił pasażer czy kontrolerki?". Oto jego treść:

W związku z artykułem Pańskiego autorstwa "Pobił pasażer czy kontrolerki?", opublikowanym 12 września w Expressie Ilustrowanym, poleciłem upoważnionym do tego pracownikom MPK wyjaśnić szczegóły opisanego przez Pana zajścia. Oto co ustalili:

11 września dwie kontrolerki MPK wsiadły do autobusu linii 70B by przeprowadzić kontrolę biletów. Jeden z pasażerów - bohater Pańskiego artykułu - nie miał biletu, zatem jedna z kontrolerek, zgodnie z obowiązującą w takich wypadkach procedurą, poprosiła o dokument tożsamości.

Akcja zatrzymania gapowicza przez kontrolerki MPK. I kto kogo tu pobił? Kontrolerki twierdzą, że to one ucierpiały. Czyżby? [FILM]

Pasażer powiedział, że nie ma żadnych dokumentów, a z materiałów jakimi dysponuje MPK jasno wynika, iż mężczyzna nie tylko odnosił się do kontrolujących kobiet wulgarnie, ale też zachowywał się bardzo agresywnie. Złapał jedną z kontrolerek za rękę i złamał jej palec, po czym wykręcił jej ręce i popchnął tak mocno, że kobieta się przewróciła.

Mężczyzna wykorzystał zamieszanie i usiłował uciec przez otwarte drzwi autobusu, a druga z kontrolerek wybiegła za nim, by go zatrzymać. Poszkodowana w tym czasie wezwała policję. Wezwany radiowóz przyjechał na miejsce, a cała trójka została przewieziona na komisariat, gdzie kontrolerki złożyły stosowne wyjaśnienia oraz zawiadomienie przeciwko agresywnemu pasażerowi.

Policja ustaliła tożsamość pasażera, wysłuchała także jego wyjaśnień. Z komisariatu kobiety pojechały na pogotowie, gdzie lekarz udzielił poszkodowanej niezbędnej pomocy. Zapewniam Pana, że agresywne zachowania pracowników MPK, zajmujących się kontrolą biletów, nie są akceptowane w naszym przedsiębiorstwie.

Wszyscy nasi kontrolerzy regularnie uczestniczą w szkoleniach, podczas których duży nacisk kładziemy na poprawne i odpowiednie zachowanie podczas wykonywania przez nich obowiązków służbowych. Każda skarga od pasażerów jaka do nas trafia jest dokładnie sprawdzana i wyjaśniania, a jeśli winny jest nasz pracownik - ponosi tego konsekwencje.

Chcę jednak podkreślić, że tak jak nie akceptuję agresywnego zachowania kontrolerów, tak samo nie akceptuję takiego zachowania pasażerów wobec naszych pracowników. Każda podobna sprawa jest przez upoważnionych do tego pracowników kierowana do odpowiednich służb.
Z wyrazami szacunku
Zbigniew Papierski
Prezes MPK Łódź
.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany