Rogatki przy Ołtaszyńskiej - tylko ich brakuje do kompletu
Linia kolejowa nr 285 przecinająca kilka ważnych ulic Wrocławia (Zwycięska, Grota-Roweckiego, Buforowa) jest już od dłuższego czasu obsługiwana przez Koleje Dolnośląskie. Torowisko przebiega przez ul. Ołtaszyńską, gdzie wciąż brakuje rogatek. Przejazd ten jest zaliczany do kategorii "C", gdzie ruchem kieruje samoczynna sygnalizacja świetlna. Rogatki mają poprawić kategorię do klasy "B", a więc poprawić na tym przejeździe bezpieczeństwo.
- To inwestycja, o którą zabiegaliśmy po wznowieniu ruchu pasażerskiego na linii kolejowej 285. Rogatki są w tym miejscu bardzo potrzebne z powodu nieprostopadłego przecięcia torów z jezdnią, dużym natężeniem ruchu na ul. Ołtaszyńskiej czy drogi do szkoły wielu dzieci. Ogranicza to też konieczność użycia przez maszynistów hałaśliwego sygnału ostrzegawczego - argumentują osiedlowi radni.
W okolicy jest niebezpiecznie. Również przez infrastrukturę
Na osiedlu Krzyki-Partynice nie tylko brak rogatek jest problemem.
- Stan jezdni od przejazdu kolejowego do ronda Św. Ojca Pio, jest kiepski. Mieszkańcy zwracali uwagę, że wszystkie boczne ulice Ołtaszyńskiej doświadczają problemu parkowania samochodów przez kierowców na chodniakch. Piesi muszą chodzić po jezdni, a czasami ruch jest duży. Straż Miejska rozkłada ręce - dodaje w rozmowie z "Gazetą Wrocławską" Mateusz Nowakowski, przewodniczący z Rady Osiedla Krzyki-Partynice.
Szlaban powiększy korki?
Mieszkańcy osiedla zwrócili również uwagę na kwestię korków na ul. Ołtaszyńskiej. W godzinach szczytu jezdnia często jest zakorkowana w obu kierunkach. Rogatki mogą spowodować jeszcze większe korki, zwłaszcza na newralgicznym odcinku - od przejazdu do ronda i skrzyżowania Wojszyckiej z ul. Wyścigową oraz Ślężną.
- Rogatki spowodują jeszcze więcej korków na Ołtaszyńskiej, tak jak na Zwycięskiej i nie zapewnią bezpieczeństwa, o którym Państwo piszecie - zwraca uwagę pani Agnieszka.
Warto dodać, że w godzinach popołudniowych korki na ul. Ślężnej w kierunku al. Karkonoskiej często są spowodowane przez krótki cykl świetlny do skrętu w lewo. Chętnych kierowców jest wielu, więc zajmują oni lewy pas Ślężnej, z którego można jechać prosto. Czy jeden szlaban spowoduje reakcję łańcuchową i blokadę jednego z głównych wyjazdów z Wrocławia?
- Rozumiemy sfrustrowanie i komentarze mieszkańców z Ołtaszyńskiej i Zwycięskiej, bo przejazd na Zwycięskiej faktycznie blokuje ruch. W tamtym przypadku jest to jednak o wiele bardziej skomplikowany układ drogowy, ze skrzyżowaniem z dużą aleją i sygnalizacją świetlną - dodaje Mateusz Nowakowski.
Nikt nie kwestionuje natomiast potrzeby wyniesienia linii nr 285, która znajduje się na liście prac PKP do realizacji w ramach Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Terminu niestety wciąż brak. Prace projektowe mają objąć wszystkie linie kolejowe wychodzące z Wrocławia.
Tragiczne zdarzenie na Majorce - są zabici i ranni
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?