Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej radni wprowadzili do budżetu zmiany, które są niezbędne do realizacji najbardziej kosztownej pabianickiej inwestycji - modernizacji linii tramwajowej 41.
Czytaj na kolejnym slajdzie
Zabezpieczył wkład własny miasta (ok. 17 mln zł) i przyjął dodatkowe dofinansowanie rządowe (ponad 11 mln zł). Cała inwestycja pochłonie 146 mln zł, w tym blisko 100 mln zł dofinansowania). Urząd Miejski jest właśnie na etapie rozstrzygania przetargu i wyboru wykonawcy.
- Ocena złożonych ofert, zgodnie z prawem zamówień publicznych, jest prowadzona w tzw. procedurze odwróconej, tzn. sprawdzana jest najtańsza ze złożonych, ważnych ofert. Na tym etapie wykonawca, który złożył najtańszą ofertę, został poproszony o dodatkowe informacje - informuje Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.
Czytaj na kolejnym slajdzie
Gdy wykonawca zostanie już wybrany, urząd prześle dokumenty przetargowe do kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jego zgodzie, będzie można podpisać umowę z wykonawcą na realizację projektu.
- Podpisanie umowy planujemy w maju tego roku - dodaje Aneta Klimek.
Potem wykonawca będzie mieć 24 miesiące na remont głównej ulicy miasta, w tym 8 miesięcy na projekt (do grudnia będzie musiał być gotowy). Ulica Zamkowa-Stary Rynek-Warszawska zmieni się nie do poznania. Przebudowana zostanie jezdnia, która będzie mieć po 1 pasie ruchu w każdą stronę. Po środku znajdzie się wspólny pas autobusowo - tramwajowy (w ulicach Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskie). Na przystankach będą tablice elektroniczne, które poinformują pasażerów o aktualnym czasie przyjazdu autobusu lub tramwaju. Wzdłuż ulicy Zamkowej i Stary Rynek wybudowana zostanie asfaltowa droga rowerowa. Przebudowana zostanie także pętla tramwajowa przy ul. Wiejskiej. W rejonie pętli Duży Skręt powstanie parking rowerowy. Na przebudowanych skrzyżowaniach wprowadzony zostanie priorytet przejazdu dla tramwajów.
Czytaj na kolejnym slajdzie