Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Peugeot iOn. Pierwszy "Expressowy" test auta elektrycznego!

(par)
Dzisiejszy test jest szczególny. Poniżej bowiem, po raz pierwszy w kilkunastoletniej historii tej rubryki, prezentujemy wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym.

IOn jest jednym z trójki rodzeństwa. Jego bliźniakami są mitsubishi i-MIEV i citroen C-zero. Jednobryłowe nadwozie ma czworo drzwi i dużą pokrywę bagażnika.

W czteromiejscowym wnętrzu znajdziemy wszystko to, co znamy z typowych samochodów osobowych. Jedynie na tablicy wskaźników nie ma obrotomierza, ale są prędkościomierz i wskaźnik naładowania baterii oraz zasięg na aktualnym naładowaniu. Inna jest także dźwignia zmiany biegów, która sprowadza się w zasadzie do dwóch pozycji: jazda do przodu oraz wstecz.
Elektryczny silnik, który napędza ten samochód, w zupełności wystarcza do sprawnej jazdy w ruchu miejskim. Nie ma problemów z dynamicznym przyspieszaniem. iOn jest przy tym bardzo cichy.

Elektryczny peugeot to auto wybitnie miejskie. Nie tylko ze względu na niewielkie wymiary, ale głównie zasięg baterii. Przy pełnym naładowaniu (6 godzin z gniazdka 230 V) może pokonać dystans ok. 150 kilometrów. Jeśli włączymy np. klimatyzację, radio i ogrzewanie tylnej szyby, wówczas odległość ta skróci się przynajmniej o jedną trzecią. Szacuje się, że koszt przejechania 100 km wynosi nieco ponad 7 złotych.
Elektryczny peugeot jest autem bardzo żwawym i zwrotnym. Jego promień zawracania to tylko 4,5 m. Kierując nim bardzo szybko zapomnimy, jaki rodzaj napędu ma pod maską.

Nie komentujemy ceny tego samochodu, gdyż nie ma ona nic wspólnego z walorami
iOna. Na razie na zakup mogą sobie pozwolić jedynie niektóre firmy. Jeśli jednak napęd elektryczny stanie się bardziej popularny, wówczas i cena takich samochodów zdecydowanie spadnie.

Dane techniczne
Silnik elektryczny
Moc maksymalna - 64 KM (w zakresie 3500-8000 obr./min)
Maks. moment obrotowy - 180 Nm (0-2000 obr./min)
Emisja CO2 - 0 g/km
Prędkość maksymalna - 130 km/h
Przyspieszenie - 0 ­- 50 km/h 5,9 s
Wymiary dł./szer./wys. - 3,48/1,47/1,60 m
Rozstaw osi - 2,55 m
Cena ok. 145 tys. zł

ZOBACZ INNE TESTOWANE SAMOCHODY

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany