Pabianice. Budują torowisko na kolejnym odcinku ul. Warszawskiej. Wielka modernizacja linii 41 ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Na tym odcinku ul. Warszawskiej był już remont jezdni, chodników i drogi rowerowej, ale w ramach innej inwestycji. Teraz powstaje nowe torowisko

W nocy z 21 na 22 marca (z niedzieli na poniedziałek) zmieniła się organizacja ruchu na kolejnym odcinku ul. Warszawskiej w Pabianicach. Tym razem od ul. Rzgowskiej (pętli Duży Skręt) do ul. Widzewskiej, na granicy z Ksawerowem. Prace te jednak nie powinny być zbyt uciążliwe, gdyż na tym odcinku torowisko jest wydzielone i już wcześniej zostało rozebrane. Roboty nie obejmą także jezdni, chodników ani budowy drogi rowerowej, gdyż te prace wykonano w ubiegłym roku w ramach innej inwestycji (kosztowały 6 mln zł, w tym 3,6 mln zł z Funduszu Dróg Samorządowych).

Na wspomnianym odcinku ul. Warszawskiej wygrodzono teren torowiska biegnącego po zachodniej stronie ulicy.

- Ruch ulicą Warszawską odbywa się w obu kierunkach, jednak należy liczyć się z możliwością wystąpienia miejscowych zajęć pasa ruchu w miejscu prowadzonych w danym momencie prac - mówi Małgorzata Wilczek, kierownik działu przygotowania i realizacji inwestycji PROGREG InfraCity.

Pierwszego dnia prac większych problemów nie było - jedynie samochód należący do ekipy remontowej zastawiał jeden z pasów. Zmniejszono za to prędkość do 30 km/h.

Wcześniej rozpoczęła się rozbiórka torowiska na ul. Warszawskiej od ul. Kaplicznej do ul. Sikorskiego. Tu wygrodzono środek jezdni, a ruch odbywa się po jednym pasie w każdym kierunku. Trzeba też zwolnić do 30 km/h. Prace prowadzone są też przy ul. Łaskiej i na pętli przy ul. Wiejskiej w Pabianicach. Zamknięty jest wyjazd z ul. Wiejskiej w ul. Łaską - ten teren zamienił się w plac budowy. Intensywne pracy prowadzone są również na całym ksawerowskim odcinku od ul. Widzewskiej do pętli Mały Skręt, gdzie torowisko także jest wydzielone. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Miejscami już kładzione są nowe tory.

Docelowo torowisko wyremontowane zostanie od pętli przy ul. Wiejskiej do Małego Skrętu w Ksawerowie. Inwestycja pochłonie ok. 175 mln zł. W kolejnych etapach drogowcy będą zbliżać się już do centrum Pabianic. Modernizacja linii tramwajowej numer 41 ma potrwać do końca 2021 r.

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie