Krowy, cielęta i kozy pasące się na łąkach, sady z drzewami owocowymi i zabudowania gospodarcze wśród retkińskiego blokowiska stanowiły zwykły widok jeszcze w latach 80. ubiegłego wieku. Dworzec Łódź-Kaliska wybudowany w 1902 roku. Pierwsze torowisko, pierwszy tramwaj.
ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ - KLIKNIJ DALEJ
Dworzec Łódź-Kaliska zbudowany w 1902 roku. Zburzony w 1982z.
Dworzec Łódź-Kaliska wybudowany w 1902 roku. Pierwsze torowisko, pierwszy tramwaj.[/b]
Bloki i wieżowce z wielkiej płyty, budowane etapami na jednym z największych osiedli mieszkaniowych w Łodzi, powoli wypierały wieś z krajobrazu.
ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ - KLIKNIJ DALEJ
Pola uprawne, sady, a w głębi nowe wielorodzinne bloki.
Bloki i wieżowce z wielkiej płyty, budowane etapami na jednym z największych osiedli mieszkaniowych w Łodzi, powoli wypierały wieś z krajobrazu.
Pierwsze retkińskie osiedla „Zagrodniki” i „Hufcowa” wyrosły w latach 1972 -76. Budowę osiedla na blisko 80 tysięcy łodzian, zakończono 1985 roku.
W tym czasie odnotowano dwie największe tragedie - wybuch gazu w wieżowcu przy ulicy Florecistów oraz przy ulicy F. Dzierżyńskiego, gdzie w wyniku zawalenia się 4-piętrowego budynku (powodem było uszkodzenie rury gazowej) zginęło 8 osób.
Tramwaj numer 19 zaczął kursować na Retkinię od 30 kwietnia 1955 roku.