Oto New Warsaw, czyli polski samochód marki Nowa Warszawa

opr. (tj)
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Tak ma się rozpędzać Nowa Warszawa. Prototyp niedawno zaprezentowano publiczności. Pod maską polskiego samochodu ma pracować blisko 600-konny silnik!

Po 40 latach przerwy Warszawa ma szansę wyjechać na drogi w całkiem nowym wydaniu.

Marzenia o współczesnym, w pełni polskim samochodzie, to już niemal rzeczywistość. Po wielu miesiącach przygotowań, prototyp New Warsaw zaczyna coraz bardziej przypominać najprawdziwsze auto. A stopień zaawansowania prac, według twórców, jest tak duży, że jeżdżący prototyp zostanie pokazany za około pół roku.

New Warsaw to projekt wykonany z włókna szklanego. Ma 22-całowe koła, reflektory ledowe, grill wykonany ze stali i czy chromowane końcówki układu wydechowego. Masa własne nie ma przekroczyć 2000 kg. Podzespoły mechaniczne i silnik zostaną zaimportowane z BMW M5.

Idea stworzenia auta New Warsaw ma na celu przywrócenie legendy Polskiej motoryzacji. Pomysł narodził się w głowie Michała Koziołka, który w roku 2012 zrealizował projekt "Syrena na Euro". Auto o wartości ponad 260 tys zł, zbudowane zostało od podstaw, z trzylitrowym silnikiem o mocy prawie 300KM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
syrenka
ale na fotce są dwie
j
ja
Pobieda nie pochodzi od Opla, tylko od Chaveroleta i planów nie ukradli, tylko dostali (po sprzedaźy Alaski amerykanom, rosjanie dodatkowo przez 100 lat mogli legalnie kopiować produkty amerykanów)
y
yoyo
z korby,czy na pych?
a
a
Czy " TRZY " ?
R
R.B.
Jaka legenda polskiej motoryzacji ? Stara "Warszawa" byla produkowana calkowicie na podzespolach "Pobiedy" a ta zas byla kopia przejetych bezprawnie przez Rosjan dokumentacji niemieckiego Opla. To nie jest zadna tajemnica. Nigdy nie istnialo auto o nazwie "Warszawa" bedace calkowicie polska konstrukcja. Zycze powodzenia w produkcji nastepnego skladaka.
s
syrenka
grill wykonany ze stali i czy chromowane końcówki
t
to
nowa warszawa więc nie mogli zrobić takiej samej
P
Piotr Przybył
Czemu tak późno? Polska słynie z bardzo dobrych rysowników, projektantów.Cały świat zachwyca się samochodami z pod Polaka szkicu. BRAWO !!! Czekamy na więcej.
P
Piotr Przybył
Czemu tak późno? Polska słynie z bardzo dobrych rysowników, projektantów.Cały świat zachwyca się samochodami z pod Polaka szkicu. BRAWO !!! Czekamy na więcej.
z
zajac
zajac to kiedy jesli chodzi o mase krytyczna ---to to
D
Dariusz Zając
Bentleya przypomina niż dawną Warszawę. Paskudztwo. Tamta dawna Warszawa jest o wiele ładniejsza.
T
Tytus
"Marzenia o współczesnym, w pełni polskim samochodzie, to już niemal rzeczywistość [...] Podzespoły mechaniczne i silnik zostaną zaimportowane z BMW M5"
y
yreq
Jaki to w pełni polski jeśli podzespoły mechaniczne i silnik pochodzą od BMW ? Niemcy się uśmieją...
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie