Oto najgorsze polskie reklamy 2014 (ZOBACZ)

Weronika Skupin
Najgorsze polskie reklamy 2014 zgłoszone do festiwalu Chamlet
Najgorsze polskie reklamy 2014 zgłoszone do festiwalu Chamlet Materiały organizatorów
Wiemy kto dostał Chamleta 2014. W piątek wieczorem we Wrocławiu odbyła się gala tegorocznej edycji festiwalu najgorszej reklamy Chamlet 2014. Oto billboardy, spoty i kampanie, które w tym roku okazały się najgorsze w swoich kategoriach.

Z kilkuset zgłoszeń jury wybrało nominowanych, a następnie zwycięzców w poszczególnych kategoriach. Najgorszą reklamą drukowaną może "poszczycić się" fundacja vide-crede (nominowana w dwóch kategoriach). Do Chamletów zakwalifikowały się dwa billboardy tej fundacji. Jeden przedstawia fiolkę tabletek z różańcem w środku. "Choroba cię bierze? Weź i módl się" - głosi napis.

W kategorii communication design ta sama fundacja także była jedną z nominowanych: "Patrzysz na wzory czy na pozory" - napisano na billboardzie, na którym widać twarz: w połowie Matki Teresy, w połowie mocno wymalowanej modelki.

W kategorii reklama telewizyjna zwyciężyła Uczelnia Korczaka. "Nie skończyłeś pouczyć się w domu? Żaden problem. Z Uczelnią Korczaka możesz pouczyć się w domu" - słyszymy, a na ekranie widzimy płomienne spojrzenia między... fryzjerem i jego klientką.

W kategorii reklama społeczno-polityczna: Marian Kowalski. Zwycięzcą kategorii reklama internetowa została firma Everal. "W majówkę ci nie wyszło? Nadchodzi Boże Ciało" - możemy przeczytać na reklamie. Są tam też czerwone stringi i buty na obcasie. Skojarzenia czysto erotyczne, a firma Everal zajmuje się organizacją imprez i konferencji. Jaki to ma związek ze sobą? Autor jeden raczy to wiedzieć...

Najgorszą reklamą communication design "poszczycić" może się Okręgowa Rada Adwokacka w Katowicach z billboardem, na którym widać sowę i podpis: "Wiemy. Nie skubiemy". Warto zaznaczyć, że to naprawdę rada adwokacka, a nie mała kancelaria.

Podobnie "pochwalić " się może Kraków, który ze swoim logo jako kandydat Zimowych Igrzysk Olimpijskich także był nominowany w jednej z kategorii. Oprócz Krakowa nie brakowało znanych marek, np. Biedronka, Dr Pepper czy Orange. W większości przypadków, szczególnie jeśli chodzi o mniejsze firmy, reklamy traciły na wartości przez skojarzenia erotyczne.

Od pięciu lat pracownicy Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego z prof. Michaelem Fleischerem i zaproszeni goście wybierali najgorsze reklamy roku. Oceniali billboardy, reklamy prasowe oraz spoty reklamowe.

Nagrodą co roku była statuetka ze zmiętą kartką szarego papieru.

Autorzy reklam raczej nie zjawiali się po jej odbiór, gdyż to dla nich antynagroda - podobnie jak Złote Maliny, które są przeciwieństwem Oscarów, przyznawane są najgorszym filmom i aktorom.

W tym roku do Chamletów napłynęło blisko 350 zgłoszeń. Dominowały materiały z kategorii druk, ale z racji wyborów, popularnością cieszyły się także przykłady z kategorii reklama społeczno-polityczna.

Była to już ostatnia edycja Chamletów. Dlaczego? - Organizując nasz jubileusz pięciolecia festiwalu najgorszych reklam, ciesząc się z Państwa uczestnictwa w dotychczasowych edycjach oraz wspierania naszej inicjatywy, postanowiliśmy równocześnie poprzestać na owym jubileuszu i rozpocząć edycję czegoś nowego, równie, jak mniemamy, ciekawego dla Państwa i dla nas - mówi prof. Michael Fleischer, pomysłodawca festiwalu.


Chamlety 2014 - nominowani i zwycięzcy:
Reklama drukowana:

1. Avanti- metale kolorowe
2. Borygo
3. Gredan
4. Pizza Taxi
5. Profi
6. Rogowski Development
7. Spa Nałęczów
8. Telewizja Republika
9. Fundacja Vide-crede - zwycięzca (w galerii są ich dwa bilbordy: jeden z różańcem w fiolce z tabletkami, jedną z twarzą Matki Teresy)
10. Warszawska Szkoła Reklamy

Reklama telewizyjna:
1. Danone Activia

2. Agito.pl

3. Amino

4. Bartek

5. Wędliny Bohun

6. IGOR Gorgonzola

7. LOB

8. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie - zwycięzca

9. Smakowita Pajda

10. Super Express

Reklama społeczno-polityczna:
1. Wojciech Łaszkiewicz
2. Ewelina Siwik- Wójtowicz
3. Beata Kempa

4. Izabela Łukomska-Pyżalska

5. Joanna Senyszyn

6. Karol Karski

7. Marek Migalski

8. Marian Kowalski - zwycięzca

9. Marta Cywińska

10. Zofia Boratyńska

Reklama internetowa:
1. BingoSpa
2. Dr Pepper Polska
3. Everal - zwycięzca (czerwone gatki)
4. Futura Edukacja
5. La-mar.com.pl
6. NSZZ Solidarność Region Jeleniogórski
7. Orange
8. Festiwal Pyrkon

9. LFP Targi Instalacyjne

10. Zakłady uboju TG NoVa

Communication design:
1. Brutal
2. Miejska Biblioteka Publiczna w Morągu
3. Fundacja vide-crede
4. Browar Zamkowe
5. Adwokatura Katowice - zwycięzca (zielony bilbord z sową "wiemy nie skubiemy")
6. Super Ruchacz

7. Kraków 2022
8. Logo dla Polski
9. Studio 3
10. IKKA Nowy Targ

Zwycięzcy:
Reklama drukowana: Fundacja vide-crede
Reklama telewizyjna: Uczelnia Korczaka
Reklama społeczno-polityczna: Marian Kowalski
Reklama internetowa: Everal
Communication design: Adwokatura Katowice

Wideo

Materiał oryginalny: Oto najgorsze polskie reklamy 2014 (ZOBACZ) - Gazeta Wrocławska

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Moim zdaniem też
Po ilości kciuków w górze przy komentarzu "To moim zdaniem" widać wyraźnie jaką opinię ma na ten temat społeczeństwo. I manipulacją pachnie ukazywanie pod tekstem "Wiemy kto dostał Chamleta 2014" zdjęcia firmy od metali. Coś kogoś tam w redakcji boli przy siadaniu?
o
on
Nie rozumiem co tam robią pracownice bibliotek z kalendarza. To żadna reklama nie jest. Nawiasem mówiąc kalendarz świetny i panie też.
Z
Zbigniew Foka
I tak. Jestem za eutanazja.
b
brutal
Brutal market, Zakopane - Olcza. Super logo, prztyczek w nos dla biedry. Co najważniejsze - rzeczywiście tanio jest (jak na Zakopiec) a żarcie regionalne zayebiste! ;-)
:-)
Te gupki rozpatrzyły nawet Super Ruchacza, którego ktoś zrobił dla jaj aby promować kreatywność agencji reklamowej. Nie ma takiego napoju i prawdopodobnie nigdy nie miał powstać. Sprawdzili reakcję ludzi na hardcore w reklamie a te matołki wybierają ich jakby to była prawdziwa reklama ;-)
k
koles jako glowny bohater
A nie ze reklama jest jakas wyjatkowo tepa. A wiec wszystko sprowadza sie tu do oceny ludzi i osmieszenia ich, jak to najczesciej bywa ze wzgledu na wyglad. W tym kraju standard.
D
Dariusz Zając
I nie. Nie jestem homo.
x
xyzzu
Moim zdaniem to strasznie subiektywny dobór. Część z nich mnie się podoba i nie zamierzam przejmować się czyimś gustem. Grunt, to mieć własny światopogląd i myśleć indywidualnie. Nie dajmy się zwariować :)
...
ściągnij Ablocka. Mi nic nie wyskoczyło.
W
Wrocławiak
Najgorsze reklamy według lewackiego towarzystwa.
g
gdyby nie adblock
To nikt by tu nie zaglądał! Paranoja, zamknąć trzeba pięć okien, żeby tekst zobaczyć! Fakt ma mniej reklam!
T
Trochę przesadzono:
5, 18, 19, 32 oraz Agito i Amino to normalne reklamy.
A spot z przystankiem tramwajowym jest po prostu idealny! (inne miasta powinny brać przykład)...
A
Andrew
Ale jakiemuś homo z gazety sie nie podobało i jest wśród rzekomo "najgorszych" ;)
L
Larwa
No to won do garów a nie się pcha do polityki, inkubator i pralko-zmywarka.
L
Larwa
Chodzi o to, że Warszawa dyskryminuje niepełnosprawnych.
Dodaj ogłoszenie