Opóźnienia na budowie obwodnicy Pabianic. S14 ciągle w polu (galeria zdjęć)

Patrycja Socha
30 listopada to dzień, w którym miała być zakończona budowa zachodniej obwodnicy Pabianic.

Chociaż kierowcy będą jeździć nowoczesną, bezpieczną drogą, to na pewno nie od najbliższej środy, a nie wcześniej niż wiosną.

Plany ambitne, ale...
Na wbicie łopaty pod tę jedną z ważniejszych inwestycji w regionie przyjechał rok temu do podpabianickiego Szynkielewa ówczesny minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, władze samorządowe i wojewódzkie. Ambitne plany inwestora - Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, by ponad 15 kilometrów nowej trasy powstało w ciągu roku, popsuł jednak wykonawca - konsorcjum Kirschner. Ciężkie maszyny i ludzie pojawili się na placu budowy zaraz po przekazaniu go przez GDDKiA. Jednak od początku roboty były opóźnione.

Sprawdzian cierpliwości
Inwestycja spowodowała zmiany w ruchu. Przede wszystkim ze względu na zamknięcie łączącej Łódź z Pabianicami ulicy Rypułtowickiej. Utrudniony jest przejazd przez wieś Piątkowisko w gminie Pabianice, gdzie samochody w miejscu prowadzenia robót poruszają się wahadłowo.
Na pewnych odcinkach prace są jest dość zaawansowane, ale miejscami opóźnienia sięgają kilku miesięcy. A już w październiku miały rozpocząć się starania o pozwolenie na użytkowanie drogi... GDDKiA otrzymała krótko wcześniej od konsorcjum Kirschner nowy harmonogram robót, zgodnie z którym zachodnia obwodnica Pabianic ma być gotowa w czerwcu przyszłego roku, mimo że wykonawcy grożą za to milionowe kary.

W przyszłości
Obwodnica o długości 15,2 kilometra będzie zaczynać się koło Ikei na granicy Łodzi i Ksawerowa, biec przez gminy Pabianice i Dobroń i kończyć właśnie w Dobroniu.
Odcinek S14 ma długość 9,6 kilometra, pozostała trasa to tzw. droga krajowa 14 bis, czyli łącznik do istniejącej drogi krajowej nr 14. Na odcinku drogi ekspresowej, czyli S14, wybudowane zostaną pasy awaryjne, każdy o szerokości 2,5 metra.
Obie nitki będą miały po dwa pasy w każdym kierunku i zostaną przystosowane do ruchu najcięższych samochodów, do 11,5 tony na oś.
Wzniesionych zostanie jedenaście wiaduktów, liczne przepusty, jeden most oraz kilka małych, estakady, podziemne przejście dla zwierząt. Powstają trzy węzły drogowe: Rypułtowice, Pabianice i Dobroń, w przyszłości będzie jeszcze jeden - Lublinek. Inwestycja wymaga również wybudowania dróg dojazdowych do działek i zbiorników retencyjnych o łącznej długości ponad 16,2 kilometra.
W przyszłości stanie się ona częścią trasy, łączącej drogę ekspresową S8 w okolicy Dobronia z autostradą A2 i drogą krajową nr 1 w okolicy Emilii. o

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Polak

Chyba nigdy nie wybudują S14 tej drogi do A2 bo Kopacz obiecuje ale nie realizuje obietnic jak widać kłamie w żywe oczy naród i kanzas.

k
kawa

Ja o tej drodze to słysze już od 30 lat . Najlepsze jest to że przez opieszałość urzędasków z Łodzi ta droga będzie łączyła się spowrotem z ul. Pabianicką a miała lecieć dalej na północ .

Dodaj ogłoszenie