18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Astra GTC 2,0 l CDTI. Nieźle wygląda i dobrze jeździ [zdjęcia]

ryszard m. perczak
.
. ryszard m. perczak
Opel ma wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu i produkcji usportowionych wersji modeli klasy kompakt. W przypadku najnowszej astry tę kategorię reprezentują modele GTC i OPC.

.

Astra GTC ma sylwetkę klasycznego coupé. Jej dynamiczny charakter podkreśla szczególnie przód. W przypadku testowanego przez nas egzemplarza nie bez znaczenia był także żółty kolor nadwozia, nazwany fantazyjnie słoneczny melon. Już z daleka astra wyróżniała się na tle innych samochodów.

W kabinie poza kilkoma detalami (np. fotele) w astrze GTC jest tak samo jak w jej podstawowej odmianie. Naszym zdaniem, można było pójść jeszcze dalej i zafundować tej wersji sportowe zegary czy metalowe nakładki na pedały. Generalnie jednak nie można narzekać, tym bardziej że wszystko jest nienagannej jakości.

Napędzający testowany egzemplarz turbodiesel w zasadzie spełniał swoją rolę. Jego bardzo wysoki moment obrotowy sprawiał, że przyspieszanie tym autem było naprawdę efektowne, choć dane fabryczne o przyspieszeniu do 100 km/h o tym nie wspominają. Na podkreślenie zasługuje niewielkie, zarejestrowane podczas naszego testu, zużycie paliwa. Nam nie udało się przekroczyć 5,5 l/100 km.

Astra GTC jest samochodem dla określonego typu kierowcy. Szerokie drzwi, niska pozycja za kierownicą, ograniczona widoczność przez tylną szybę są konsekwencją stylu, jaki ten wóz sobą reprezentuje. Nie jest to wprawdzie porsche 911, ale fajne, niewielkie autko, które potrafi dać dużo przyjemności z jazdy.

Podobne auta mają również konkurenci Opla. Astra GTC jest jednak godną kontynuatorką doświadczeń, które ma ta marka w przypadku choćby serii sportowych kadettów. Poza bardzo efektownym wyglądem prowadzi się pewnie i bezpiecznie. Testowany przez nas egzemplarz był w bogatej wersji wyposażeniowej, ale komu zależy tylko na wyglądzie, może wybrać ten model z tańszym silnikiem i mniej bogaty. W podstawowej odmianie GTC napędza 120-konny silnik benzynowy 1,4 l.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany