– Niektóre linie cieszą się tak dużą frekwencją, że okazały się rentowne i nie będzie potrzebna dotacja do ich dalszego funkcjonowania – informuje Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Ocenia on, że uruchomienie od września przez samorząd wojewódzki 29 linii międzypowiatowych okazało się sukcesem. Nie byłoby ich aż tyle, gdyby nie możliwość dotowania tych przewozów z nowo powstałego Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych. Ponieważ pasażerów jest coraz więcej, UMWŁ planuje od stycznia rozszerzenie oferty o kolejne trasy.
Kolejnym ułatwieniem dla pasażerów korzystających z „marszałkowskich“ połączeń autobusowych ma być skomunikowanie ich także z pociągami regio, uruchamianymi przez spółkę Przewozy Regionalne. Z pociągu PR do autobusu będzie się można w 22 miejscach. Bilety kupione w pociągu na dalszą podróż autobusem (lub odwrotnie) będą o 20 proc. tańsze, niż bilet na pociąg i na autobus kupowane oddzielnie. Dodatkowo bilety takie mają być honorowane również przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
Wygląda na to, że system połączeń kolejowo - autobusowych przypadł do gustu pasażerom. Korzysta z niego coraz więcej osób, korzystają też przewoźnicy i my wszyscy, bo dzięki temu jest mniej samochodów na łódzkich ulicach i drogach do Łodzi.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- To on stworzył Dagmarę Kaźmierską. Dziś nie chce się do niej przyznać
- Znamy prawdę o stanie zdrowia Santor. Piosenkarka pokazała się publicznie po operacji
- Ludzie zachwycają się bratową teścia Kondrata. Piszą jej, że ma niezwykłą urodę
- Niewielu wie, że jest wnukiem Wodeckiego. Leo Stubbs już raz próbował sił w rozrywce