Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od 1 grudnia tramwajem nie pojedziemy z Pabianic do Łodzi. Rusza przebudowa linii 41 ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Od 1 grudnia pabianiczanie nie pojadą już tramwajem bezpośrednio do Łodzi. Od tego dnia bowiem w związku z modernizacją linii tramwajowej numer 41 obowiązywać ma komunikacja zastępcza.

Założenie jest takie, aby między pętlą przy ul. Wiejskiej w Pabianicach a wylotem z Pabianic kursował autobus Z41 obsługiwany przez tabor MZK Pabianice. Przy wyjeździe z miasta, na wysokości ul. Cegielnianej powstanie punkt przesiadkowy, gdzie będzie można przesiąść się w tramwaj kursujący do pl. Niepodległości w Łodzi. Autobus zastępczy wystartuje z przystanku zlokalizowanego na skrzyżowaniu Łaska/Wiejska (nie wjedzie na dworzec PKP), następnie pojedzie trasą tramwaju, zatrzymując się na przystankach autobusowych. Przy skrzyżowaniu z ul. Sikorskiego skręci w ul. Sikorskiego i dojedzie do ul. Partyzanckiej, którą dotrze do wylotu z miasta. Tam trzeba będzie się przesiąść. Dlaczego nie udało się zorganizować bezpośrednich kursów?

- MPK Łódź i Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi nie dysponują taborem, który spełniłby nasze oczekiwania. Ale od 1 marca cała trasa z Pabianic do Łodzi będzie obsługiwana autobusami przegubowymi MPK - informuje Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic.
Ceny biletów i migawek będą obowiązywały takie jak do tej pory.

Od 2 grudnia mają rozpocząć się pierwsze prace rozbiórkowe przy torowisku - najpierw w miejscach, gdzie jest wydzielone, czyli na ul. Warszawskiej od pętli Duży Skręt do granic miasta oraz w drugim kierunku, do ul. Sikorskiego, a potem wzdłuż ul. Łaskiej. Od kwietnia robotnicy wejdą do miasta - na odcinki ulicy Warszawskiej i Zamkowej od ul. Sikorskiego do ul. 3 Maja, od ul. 3 Maja do ul. Kilińskiego, a potem od ul. Kilińskiego do ul. Łaskiej. Równocześnie ze zrywaniem torowiska, ruszyć ma przebudowa ul. Warszawskiej od pętli Duży Skręt do granic miasta. Na remont tej ulicy wykonawca ma czas do końca czerwca przyszłego roku. Zakończenie modernizacji linii tramwajowej nr 41 to wrzesień 2021 r.

Przebudowa linii 41 kosztować będzie ponad 173 mln zł, zaś remont ulicy Warszawskiej ponad 6 mln zł (w tym dofinansowania).

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany