reklama

Od 1 grudnia tramwajem nie pojedziemy z Pabianic do Łodzi. Rusza przebudowa linii 41 ZDJĘCIA

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska
Zaktualizowano 
Od 1 grudnia pabianiczanie nie pojadą już tramwajem bezpośrednio do Łodzi. Od tego dnia bowiem w związku z modernizacją linii tramwajowej numer 41 obowiązywać ma komunikacja zastępcza.

Założenie jest takie, aby między pętlą przy ul. Wiejskiej w Pabianicach a wylotem z Pabianic kursował autobus Z41 obsługiwany przez tabor MZK Pabianice. Przy wyjeździe z miasta, na wysokości ul. Cegielnianej powstanie punkt przesiadkowy, gdzie będzie można przesiąść się w tramwaj kursujący do pl. Niepodległości w Łodzi. Autobus zastępczy wystartuje z przystanku zlokalizowanego na skrzyżowaniu Łaska/Wiejska (nie wjedzie na dworzec PKP), następnie pojedzie trasą tramwaju, zatrzymując się na przystankach autobusowych. Przy skrzyżowaniu z ul. Sikorskiego skręci w ul. Sikorskiego i dojedzie do ul. Partyzanckiej, którą dotrze do wylotu z miasta. Tam trzeba będzie się przesiąść. Dlaczego nie udało się zorganizować bezpośrednich kursów?

Polskie aktorki nago. Polskie aktorki pokazują nagie piersi ...

- MPK Łódź i Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi nie dysponują taborem, który spełniłby nasze oczekiwania. Ale od 1 marca cała trasa z Pabianic do Łodzi będzie obsługiwana autobusami przegubowymi MPK - informuje Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic.
Ceny biletów i migawek będą obowiązywały takie jak do tej pory.

Od 2 grudnia mają rozpocząć się pierwsze prace rozbiórkowe przy torowisku - najpierw w miejscach, gdzie jest wydzielone, czyli na ul. Warszawskiej od pętli Duży Skręt do granic miasta oraz w drugim kierunku, do ul. Sikorskiego, a potem wzdłuż ul. Łaskiej. Od kwietnia robotnicy wejdą do miasta - na odcinki ulicy Warszawskiej i Zamkowej od ul. Sikorskiego do ul. 3 Maja, od ul. 3 Maja do ul. Kilińskiego, a potem od ul. Kilińskiego do ul. Łaskiej. Równocześnie ze zrywaniem torowiska, ruszyć ma przebudowa ul. Warszawskiej od pętli Duży Skręt do granic miasta. Na remont tej ulicy wykonawca ma czas do końca czerwca przyszłego roku. Zakończenie modernizacji linii tramwajowej nr 41 to wrzesień 2021 r.

Przebudowa linii 41 kosztować będzie ponad 173 mln zł, zaś remont ulicy Warszawskiej ponad 6 mln zł (w tym dofinansowania).

Charytatywny Kalendarz Herosi 2020

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
9 listopada, 18:13, państwo teoretyczne:

Jak rozumiem modernizacja ma polegać na likwidacji i wprowadzeniu smrodliwych autobusów -brawo ekologia .

10 listopada, 13:24, Gość:

Tluczku pabianicki, otoz normy EURO 5 i EURO 6, ktore w wiekszosci spelniaja autobusy, sa o wiele bardziej ekologiczne niz Twoj epasowy szrot z 1999 roku, poza tym patrzac na ekologie, lepiej zaladowac 70 epasow do autobusu, niz mieliby wjezdzac swoimi smrodami bo miasta Lodzi w ilosci szt 70. Odrazu poprawilo by sie bezpieczenstwo na Lodzkich drogach i powietrze byloby lepsze, ale nie wiele, gdyz epas i takby przyjechal do Lodzi i tak.....

10 listopada, 13:58, .:

Piierdolisz przygłupie. Możesz piierdolić o EURO6 i EUROpincetplus, ale do Pabianic będzie jeździć SZROTminus.

Bobku nie jezdze do pabianic, bo tam smierdzi

.
9 listopada, 18:13, państwo teoretyczne:

Jak rozumiem modernizacja ma polegać na likwidacji i wprowadzeniu smrodliwych autobusów -brawo ekologia .

10 listopada, 13:24, Gość:

Tluczku pabianicki, otoz normy EURO 5 i EURO 6, ktore w wiekszosci spelniaja autobusy, sa o wiele bardziej ekologiczne niz Twoj epasowy szrot z 1999 roku, poza tym patrzac na ekologie, lepiej zaladowac 70 epasow do autobusu, niz mieliby wjezdzac swoimi smrodami bo miasta Lodzi w ilosci szt 70. Odrazu poprawilo by sie bezpieczenstwo na Lodzkich drogach i powietrze byloby lepsze, ale nie wiele, gdyz epas i takby przyjechal do Lodzi i tak.....

Piierdolisz przygłupie. Możesz piierdolić o EURO6 i EUROpincetplus, ale do Pabianic będzie jeździć SZROTminus.

T
Trollo

Srrałem tam!

Do tramwaju!

G
Gość

A jaki to tabor musi spelniac warunki jak na EPAsy ? Wystarcza traktory, Jelcze Vero, im wiecej nie potrzeba

m
mietek

Brawo Zdanowska!

Łódź się rozwija i pięknieje

m
mietek
10 listopada, 9:44, Łodzianin:

Łodzianie proszą o tramwaj na pętlę na Koziny.

Dlatego ta linia będzie remontowana. Żeby tramwaje mogły tam jeździć. Bo tramwaje potrzebują torowiska, nie wiedziałeś?

Ł
Łodzianin

Łodzianie proszą o tramwaj na pętlę na Koziny.

G
Gość
9 listopada, 22:44, Gość:

Tak oto tramwaj aglomeracyjny za rzadow hani odszedl w niebyt

10 listopada, 00:15, .:

Piierdolisz pisowski tłuku. Odszedłeś w odbyt.

10 listopada, 4:24, rf:

ryj Po wska mendo.

Idź obciągnąć kaczyńskiemu P(i)sia końcówo.

K
Kierowca
9 listopada, 18:13, państwo teoretyczne:

Jak rozumiem modernizacja ma polegać na likwidacji i wprowadzeniu smrodliwych autobusów -brawo ekologia .

9 listopada, 20:10, Gość:

Nic nie rozumiesz. Autobusy to tymczasowe rozwiązanie na czas remontu torowiska. Po remoncie zlikwidują autobusy i zostanie wznowione kursowanie tramwajowej linii 41.

9 listopada, 22:22, Gość:

Ludzie interesujcie się trochę o co chodzi, mpk ma zlikwidować wszystkie linie podmiejskie i ogłosił przetarg na obsługę tych linii, ma być autobus i zewnętrzny przewoznik

Jeśli chodzi o Pabianice, to autobusem na pewno będzie dużo szybciej. Tramwaje to przeżytek. Może sprawdzić się tylko na wydzielonych torowiskach w miejscach występowania dużych korkow. A i to tylko pod warunkiem częstych napraw torowiska, ażeby nie trzeba było ograniczać jego predkosci.

G
Gość

Tak oto tramwaj aglomeracyjny za rzadow hani odszedl w niebyt

G
Gość
9 listopada, 18:13, państwo teoretyczne:

Jak rozumiem modernizacja ma polegać na likwidacji i wprowadzeniu smrodliwych autobusów -brawo ekologia .

9 listopada, 20:10, Gość:

Nic nie rozumiesz. Autobusy to tymczasowe rozwiązanie na czas remontu torowiska. Po remoncie zlikwidują autobusy i zostanie wznowione kursowanie tramwajowej linii 41.

Ludzie interesujcie się trochę o co chodzi, mpk ma zlikwidować wszystkie linie podmiejskie i ogłosił przetarg na obsługę tych linii, ma być autobus i zewnętrzny przewoznik

G
Gość

LATO ,LATO JUŻ NIE CZEKA

I NIE CZEKA TAKŻE RZEKA

NIE POCZEKA TAKŻE LAS

BO TAM JUŻ NIE BĘDZIE NAS

BO WSZYSTKO CO MIELIŚMY

SOLIDARNYM BANDYTOM ODDALIŚMY

KAMIENICA CO NIEDZIELA

ZMIENIA SWEGO WŁAŚCICIELA

A JAK GANGSTERZY SIĘ WZBOGACĄ

SUWERENOWI KOPA W ZADEK DADZĄ

I SEGREGOWAĆ SWOJE ŚMIECI KARZĄ.

G
Gość

HAHAHA 1 I 6 TEŻ PRZESTAŁY JEŹDZIĆ NA CZAS PRZERÓBKI I JEŹDZIĆ NIE MAJĄ ZAMIARU. I BARDZO DOBRZE. AUTOBUS 59 TO NIEZŁE POŁĄCZENIE TEJ CZĘŚCI BAŁUT Z INNYM KIERUNKIEM NIŻ FABRYCZNY. A 87 PO DRUGIEJ STRONIE MANUFAKTURY TO STRZAŁ W 10.

G
Gość
9 listopada, 18:13, państwo teoretyczne:

Jak rozumiem modernizacja ma polegać na likwidacji i wprowadzeniu smrodliwych autobusów -brawo ekologia .

Nic nie rozumiesz. Autobusy to tymczasowe rozwiązanie na czas remontu torowiska. Po remoncie zlikwidują autobusy i zostanie wznowione kursowanie tramwajowej linii 41.

G
Gość
9 listopada, 18:13, państwo teoretyczne:

Jak rozumiem modernizacja ma polegać na likwidacji i wprowadzeniu smrodliwych autobusów -brawo ekologia .

Co Ty pier__lisz?

Dodaj ogłoszenie