Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

O Widzewie znów najgłośniej. O ŁKS cisza. Dlaczego Widzew jest najbardziej medialny?

Dariusz Kuczmera
Dariusz Kuczmera
Widzew dba o kibiców
Widzew dba o kibiców
W lutym swoje rozgrywki wznowiła PKO BP Ekstraklasa, co zasadniczo odbiło się na medialności klubów uczestniczących w rozgrywkach. Wszystkie odnotowały znaczący wzrost liczby publikacji względem stycznia, a najlepsza po raz kolejny okazała się Legia Warszawa w ekstraklasie i Widzew w pierwszej lidze – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W Fortuna 1. Lidze kolejny miesiąc z rzędu nie doszło do zmian w czołówce, a podium obsadziły dokładnie te same zespoły, co w styczniu 2022 r. – Widzew Łódź, Arka Gdynia i Korona Kielce. Cała trójka zdecydowanie przewodzi stawce od początku sezonu, a dodatkowo wszystkie te kluby liczą się w walce o awans do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. W lutym rozegrano tylko jedną kolejkę, w której znalazł się jednak prawdziwy szlagier – Arka pokonała na wyjeździe Widzew 5:2, a mecz wygenerował mnóstwo publikacji dla obu klubów. Dużą część przekazu w przypadku wszystkich drużyn nadal stanowiły sprawy organizacyjne, transferowe i mecze sparingowe.

Dlaczego Widzew cieszy się tak dużym zainteresowaniem mediów? Powodów jest kilka: kibice i rekordowa frekwencja, transfery, nieudany start w rozgrywkach, wielkie oczekiwania fanów.

TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w lutym 2022 (prasa i wybrane strony internetowe)
1. Widzew, 2. Arka, 3. Korona, 4. Zagłębie Sosnowiec, 5. Stomil, 6. Resovia, 7. Sandecja, 8. Podbeskidzie, 9. Chrobry, 10. Górnik Polkowice.

Robert Lewandowski po raz kolejny okazał się najpopularniejszy spośród Polaków występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach. Na drugim miejscu znalazł się Arkadiusz Milik, który w lutym zdobył cztery bramki dla Olympique Marsylia. Trzy kolejne miejsca zajęli Polacy występujący we włoskiej Serie A, a kolejne trzy ci z brytyjskiej Premier League. Na uwagę zasługuje czwarte miejsce Krzysztofa Piątka, który po transferze do AC Fiorentina strzelił w lutym cztery gole.

A co można powiedzieć o ekstraklasie?
Legia Warszawa po zimowych przygotowaniach miała rozpocząć marsz w górę tabeli już od pierwszej kolejki. O ile wygrana z Zagłębiem Lubin mogła spotęgować takie wrażenie, to kolejne dwa mecze już nie. Domowa porażka z Wartą Poznań i remis z Termalicą Bruk-Bet Nieciecza pokazały, że zespół ma nadal mnóstwo sportowych problemów. Pomimo to stołeczna ekipa po raz kolejny była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem w Polsce, a w social media dyskusje o jej postawie wygenerowały niemal trzy raz więcej postów niż o drugim klubie w zestawieniu. Przyczyną tej sytuacji były także transfery zawodników do i z klubu.

Drugi w zestawieniu po raz kolejny był Lech Poznań, który walczy o mistrzostwo Polski. Poznaniacy w lutym radzili sobie jednak w kratkę. Do ważnej wygranej z Pogonią Szczecin i rozbicia Termaliki dołożyli bowiem remis z Cracovią i niespodziewaną porażkę z Lechią Gdańsk.

Na trzecie miejsce medialnego zestawienia awansowała Wisła Kraków. Klub spod Wawelu fatalnie rozpoczął wiosenną rundę i momentalnie stał się kandydatem do ligowego spadku. W lutym zdobył zaledwie punkt w czterech ligowych meczach, a zła sytuacja doprowadziła do zmiany trenera, co wpłynęło na liczbę publikacji dotyczącą klubu.

W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: walcząca o mistrzostwo Polski Pogoń Szczecin oraz Śląsk Wrocław, który jest w podobnej sytuacji do Wisły Kraków, z tym że w lutym nie doszło tu do zmiany trenera. Szósta – Cracovia, dokonała niezwykle medialnego transferu Jewhena Konoplianki, w przeszłości zawodnika Sevilli czy Schalke 04.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: O Widzewie znów najgłośniej. O ŁKS cisza. Dlaczego Widzew jest najbardziej medialny? - Dziennik Łódzki

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany