Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy vw passat – łowca serc

Ryszard M. Perczak
Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu (4 – 15 października) Volkswagen przedstawił nową (B9) generację passata. Była to jedna z najważniejszych premier tej imprezy.

Passat jest tym modelem segmentu D, do którego wszyscy producenci starają się równać. O tym, jak popularny jest to model, najlepiej świadczy fakt, że tylko w zeszłym roku wyprodukowano ich łącznie 1,1 mln sztuk. Nowy samochód, który pokazano jednocześnie w nadwoziach sedan i kombi, jest już ósmym pokoleniem tego modelu. Przypomnijmy, że debiutował w roku 1973. Do tego roku powstało ich na całym świecie ponad 22 miliony egzemplarzy.

Tradycyjnie dla marki Volkswagen zmiany w wyglądzie zewnętrznym passata 2014 w porównaniu z dotychczasowym nie są duże. Wydaje się tak tylko na pierwszy rzut oka. W rzeczywistości, utrzymując konwencję stylistyczną poprzednika, zaprojektowano z wyglądu zupełnie nowe auto. Dzięki zmianom w konstrukcji oraz użyciu większej ilości aluminium udało się nowego passata odchudzić o kilkadziesiąt kilogramów. Np. tylko zawieszenie jest lżejsze o 9 kg.
Podstawowe wymiary tego volkswagena pozostały praktycznie takie same. Limuzyna jest o 2 mm krótsza, a kombi o 4 mm. Za to o prawie 8 cm powiększono rozstaw osi, a to, jak wiadomo, pozwala poprawić przestronność kabiny i zwiększyć pojemność bagażnika – w sedanie o 21, a w kombi o 47 litrów. Nowy passat jest jednocześnie o półtora centymetra niższy.

Zachowując styl marki VW, wyrażający się m.in. prostymi, ostrymi liniami i formami geometrycznymi, zmieniono przód poprzez np. obniżenie maski i skrócenie zwisu. Po bokach pojawiły się bardzo mocne przetłoczenia. Zmiany w kabinie też są duże. Szczególnie w najbogatszych wersjach wyposażenia robią wrażenie zegary główne oraz ulokowany między nimi ekran wyświetlający m.in. mapę GPS.

W ogóle możliwości multimedialne są w passacie 2014 bardzo duże. Poza prezentowaniem wszelkiego rodzaju informacji zwiększyła się także ich liczba. Kierowca ma np. możliwość nie tylko zorientowania się poprzez system, jaka jest lokalizacja stacji paliw, ale również pozna aktualne cenach paliw na nich czy dowie się o wolnych miejscach na wybranych parkingach.
Do passata VW przewidział do wyboru aż 10 silników. Wszystkie, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, są turbodoładowane, z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemem Stop/Start. Jest już także gotowa wersja z napędem hybrydowym oraz 4 x 4.

O nowym passacie mówi się, że jest łowcą serc, gdyż nawet niebędący jego fanami kierowcy nie potrafią mu się oprzeć. Zdobywa ich na różne sposoby – od wyglądu po technologie.

Dane techniczne

  • Silnik benzynowy, 4-cylindrowy, turbo
  • Pojemność 1395 cm sześc.
  • Moc maksymalna 125 KM (w zakresie 5000 – 6000 obr./min)
  • Maksymalny moment obrotowy
    200 Nm (w zakresie 1500 – 4000 obr./min)
  • Emisja CO2 123 g/km
  • Prędkość maksymalna205 km/h
  • Przyspieszenie 0 – 100 km/h
    9,7 s
  • Wymiary dł./szer./wys.4,76/1,83/1,45 m
  • Rozstaw osi 2,79 m
  • Pojemność bagażnika 586 l
    Cena modelu – od 90.790 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany