18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy terminal w Łodzi najwcześniej wiosną 2012 r. Rentgeny na lotnisku

(izj)
Nowy terminal ma być przygotowany do obsługi 1,5- 2 mln pasażerów rocznie. Dla porównania w 2010 r. przewinęło się przez łódzkie lotnisko prawie 394 tys. osób.
Nowy terminal ma być przygotowany do obsługi 1,5- 2 mln pasażerów rocznie. Dla porównania w 2010 r. przewinęło się przez łódzkie lotnisko prawie 394 tys. osób. Łukasz Kasprzak
Dwa olbrzymie, ważące po 4 tony, urządzenia rentgenowskie, służące do prześwietlania bagażów, są właśnie montowane w budowanym nowym, trzecim terminalu na Lublinku. Przyjechały z Wiesbaden w zachodnio-południowych Niemczech.

Trzeci terminal będzie prawie sześciokrotnie większy niż dwa już istniejące.

W tamtejszych magazynach czeka 15 kolejnych, mniejszych rentgenów. Zostaną wysłane do Polski, kiedy tylko będzie sygnał, że są potrzebne w Łodzi. - Urządzenia zostały wciągnięte do budynku na specjalnych kółkach - mówi Maksymilian Bogacz z firmy odpowiedzialnej za instalację systemu transportu bagażu w nowym terminalu. - Teraz je ustawiamy. Na potrzeby jednego z nich trzeba było zbudować podest.

Samoloty lądujące i startujące na łódzkim lotnisku będzie można podziwiać z tego miejsca.

Oba największe rentgeny będą prześwietlały walizki oddawane przez podróżujących do luku bagażowego. Są naszpikowane nowoczesnymi generatorami, które natychmiast wykryją materiały niebezpieczne. To jednak nie jedyne prace, jakie odbywają się w nowym terminalu.

Tak prezentuje jedna z dwóch olbrzymich prześwietlarek bagażów, które są obecnie montowane w Łodzi.

- Malujemy ściany, wstawiamy drzwi, układamy glazurę na ścianach i na posadzce, a także tynkujemy sufity i montujemy balustrady - mówi Grzegorz Kwaśniak z działu inwestycji w porcie lotniczym. - Za nami montaż wind i instalacji wewnętrznych.

 Nowy terminal ma być przygotowany do obsługi 1,5- 2 mln pasażerów rocznie. Dla porównania w 2010 r. przewinęło się przez łódzkie lotnisko prawie 394 tys. osób.

Prace budowlane będą trwały w trzecim terminalu do końca tego roku. Na początku przyszłego ruszy testowanie urządzeń i formalne odbiory. Wtedy do terminalu mają być zaproszeni z walizkami wszyscy łodzianie. Będą mogli przekonać się na własne oczy, jak wędrują bagaże na lotnisku.

Pierwsi pasażerowie mają być obsłużeni w nowym terminalu wiosną 2012 r., czyli rok później niż początkowo zakładano. Trzeci terminal będzie prawie sześciokrotnie większy niż dwa istniejące już w Łodzi. Jego budowa pochłonie blisko 200 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany