Jak poinformowała Interia, 30 stycznia Rada Nadzorcza PKP Cargo zgodziła się na umowę sponsorską z piłkarskim klubem Widzewem Łódź. W ramach kontraktu, spółka Skarbu Państwa przekaże klubowi z al. Piłsudskiego około 3 mln zł brutto.
- Widzew to marka - powiedział Interii Jarosław Stawiarski, członek rady nadzorczej kolejowej spółki i marszałek województwa lubelskiego z PiS.
Wcześniej zostało zawarte trójstronne porozumienie pomiędzy piłkarskim klubem Widzewem Łódź, samorządem Województwa Łódzkiego i Łódzką Koleją Aglomeracyjną. A to oznacza, że Województwo Łódzkie oraz ŁKA uzyskały status Oficjalnych Sponsorów Klubu. Podpisy pod umową złożyli: Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego, Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolej Aglomeracyjnej i Mateusz Dróżdż, prezes Widzewa Łódź.
To, że państwowe firmy wspierają kluby sportowe. to nie nowość.
Anwil, firma z grupy Orlen, sponsoruje koszykarzy z Włocławka, którzy walczą w najwyższej klasie rozgrywkowej, której sponsorem jest Energa, inna spółka z grupy Orlen.
Piłkarze ręczni z Płocka sponsorowani przez Orlen występują w PGNiG Superlidze (której sponsor tytularny połączył się z Orlenem).
Spójrzmy też na PKO Ekstraklasę. Firmy Skarbu Państwa sponsorują drużyny w tych rozgrywkach: Wisłę Płock, Lechię Gdańsk i Stal Mielec i Zagłębie Lubin. Sponsorem tytularnym ligi jest PKO BP.
Najpopularniejsze dyscypliny drużynowe w Polsce to: koszykówka, siatkówka, piłka ręczna i piłka nożna. Narodowe kadry tych sportów wspierają prawie wszystkie największe spółki Skarbu Państwa.
Czy jesteś prawdziwym Widzewiakiem? QUIZ
Najwięksi sponsorzy
Największym mecenasem sportu w naszym kraju jest Orlen, a branża energetyczna jest tą, która wspiera go najmocniej, także poprzez takie spółki jak Enea, Energa, PGE, PGNiG czy Tauron. Nie wolno jednak zapominać o KGHM, PZU, Totalizator Sportowy czy JSW.
Biuro prasowe Orlenu wylicza, że firma wspiera blisko 100 zawodników indywidualnych, ponad 70 klubów, 10 związków sportowych oraz dwa komitety olimpijskie.
W 2022 roku były wzrosty
Polski rynek sponsoringu sportowego zanotował kolejny rekord. W ubiegłym roku, po wzroście o 3 proc., jego wartość wyniosła 1,22 mld zł – wynika z danych Sponsoring Insight.
Aleksander Śliwka - Orlen
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?