Nowy model nissana - Pulsar. Powrót do segmentu C

    Nowy model nissana - Pulsar. Powrót do segmentu C

    (per)

    Express Ilustrowany

    Aktualizacja:

    Express Ilustrowany

    Nowy model nissana - Pulsar. Powrót do segmentu C
    1/8
    przejdź do galerii
    Od czasu, gdy zaprzestano produkcji almery, Nissan nie miał na rynku europejskim reprezentanta w klasie kompakt. Teoria, że almerę zastępuje qashqai, była mało przekonywująca, a epizod sprowadzanej aż z Meksyku tiidy zakończył się, przynajmniej w Polsce, niepowodzeniem. Tymczasem auta tej wielkości co volkswagen golf czy toyota auris stanowią dominującą, bo 30-procentową grupę na naszym kontynencie. Dlatego nawet jeśli qashqai cieszył się ogromnym powodzeniem, to i tak Nissan musiał stworzyć kompakt z prawdziwego zdarzenia.
    Właśnie teraz, po prawie dziewięciu latach, lukę pozostawioną przez almerę wypełnia zupełnie nowy nissan pulsar, który został zaprojektowany i skonstruowany z uwzględnieniem gustów europejskich kierowców. Miejscem jego produkcji jest zakład Nissana w Barcelonie. Wyróżnikami pulsara mają być: przystępna technologia, atletyczna i zdecydowana, ale jednocześnie spokojna stylistyka oraz przestronne wnętrze. Samochód ma 4,38 m długości i rozstaw osi wynoszący 2,7 m. Pojemność jego bagażnika to 385 litrów.

    Wygląd 5-drzwiowego nadwozia typu hatchback kompaktowego nissana nawiązuje do nowego qashqaia. W przedniej części wyraźnie widać charakterystyczną literę V utworzoną z zarysów maski, kształtu lamp głównych i zderzaka. Na bokach pojawiły się mocne przetłoczenia. Pulsar może mieć 16-calowe, 17-calowe, a nawet 18-calowe obręcze kół. We wnętrzu wielofunkcyjna kierownica (już w najtańszej wersji), czytelny zestaw wskaźników oraz duża przestronność, także na tylnej kanapie. Na razie tego modelu nie przewidziano w innych wersjach nadwoziowych.
    Gołota Nicholson - walka
    Podobnie jak przed laty almera, także teraz w pulsarze wybór silników nie jest zbyt duży. Poza półtoralitrowym dieslem o mocy 110 KM można ten samochód mieć jeszcze tylko z 4-cylindrową jednostką benzynową 1,2 l, generującą 115 KM. Wkrótce ma być jeszcze 190-konny turbodoładowany silnik benzynowy 1,6 l.

    W podstawowej wersji Nissan wyposaża pulsara m.in. w sześć poduszek powietrznych, systemy bezpieczeństwa ABS, ESP oraz BA (wspomaganie hamowania), elektrycznie regulowane szyby przednie oraz lusterka boczne, komputer pokładowy, tempomat z ogranicznikiem prędkości, 5-calowy wyświetlacz, klimatyzację manualną, system audio z radiem/CD, MP3, AUX, USB i iPod oraz Bluetooth oraz system monitorowania ciśnienia w oponach.

    Dane techniczne

    • Silnik – benzynowy, 4-cylindrowy
    • Pojemność – 1197 cm sześc.
    • Moc maksymalna – 115 KM (przy 4000 obr./min)
    • Maksymalny moment obrotowy – 190 Nm (przy 2000 obr./min)
    • Emisja CO2 – 117 g/km
    • Prędkość maksymalna – 190 km/h
    • Przyspieszenie 0 – 100 km/h – 9,7 s
    • Wymiary dł./szer./wys. – 4,38/1,80/1,52 m
    • Rozstaw osi – 2,70 m
    • Pojemność bagażnika – 385 l
    • Cena modelu – od 59.900 zł


    Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    marianek

    marianek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

    redaktorzyny z ekspressu powiedzcie waszemu janowi zielarzowi że jest idiotą i frajerem


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do marianka

    Twój lekarz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    marianku. Ja ci mówię że jesteś idiotą i frajerem. Człowiekiem psychicznie i nerwowo chorym. Bez szans na wyzdrowienie, bez szans na normalność, bez szans na cokolwiek.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY