Mały i zniszczony budynek mającej kilkadziesiąt lat podstacji trakcyjnej zastąpiony zostanie przez nowoczesną podstację trakcyjną. Chodzi o budynek stojący na pętli Duży Skręt przy ul. Warszawskiej w Pabianicach. To część remontu pabianickiego torowiska i modernizacji linii tramwajowej 41.
Pasażerowie dojeżdżający tramwajem linii 41 z Pabianic do Łodzi szczególnie w okresie zimowym pamiętają przesiadki w autobus na pętli Duży Skręt, kiedy dochodziło do zaniku zapięcia, przez co tramwaj nie mógł dalej pojechać.
- Dzięki budowie nowego obiektu, wyposażonego w najnowsze urządzenia, zachowana zostanie ciągłość zasilania sieci tramwajowej. Jest to stacja elektroenergetyczna zasilana z krajowego systemu elektroenergetycznego, której głównym zadaniem jest zasilanie sieci trakcyjnej na określonym odcinku linii tramwajowej - tłumaczy Małgorzata Wilczek, kierownik działu przygotowania i realizacji inwestycji w Progreg InfraCity.
Obecnie kończy się budowa podstacji. Jak dotąd oprócz samego budynku, zostały zabudowane także urządzenia elektroenergetyczne m.in. rozdzielnica prądu stałego o napięciu znamionowym 660V DC, siłownia prądu stałego DC, szafa obiektowa telemechaniki, tablica licznikowa wraz z układem pomiarowym. Podstacja połączona zostanie z Centralną Dyspozytornią Mocy w Łodzi, którą obsługuje MPK Łódź Sp. z o.o.
Zakończenie prac i próby uruchomienia podstacji planowane są w styczniu 2022 r.
Będzie też druga podstacja, która wybudowana zostanie przy ul. Żeromskiego w Pabianicach.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?